Pharma PLanet 2024

Drive your organization safely in BANI world with the best employees!

6-7 listopada 2024 r.

Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

1 dzień, 6 listopada 2024 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 6 listopada 2024 r.

SESJA PLENARNA #1 | Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION

Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania

SESJA MARKETING #1:

Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta

SESJA SALES #1:

Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF

SESJA HR #1

Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników

NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 7 listopada 2024 r.

SESJA PLENARNA #2 | Jak przeprowadzić organizację przez zmianę i skorzystać z nowych możliwości technologicznych

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA MARKETING #2

Jak radzić sobie ze złożonością procesów omnichannelowych

SESJA SALES #2:

Jak włączyć zespół SF w transformację cyfrową

SESJA HR #2

Jak dzięki analizie danych i nowym technologiom doskonalić procesy HR

PROGRAM FORUM

1 dzień, 6 listopada 2024 r.

}

8:50*

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Anna Kępka, Project Manager, BRAVE


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #1:

Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta

Moderator:

Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

}

9:00-9:10

Znaczenie edukacji Pacjentów – raport „Rola samoleczenia w systemie opieki zorientowanym na wartość zdrowotną”

Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY

  • znaczenie samoleczenia dla pacjenta i systemu ochrony zdrowia: odpowiedzialne korzystanie z leków OTC, samodzielne zarządzanie drobnymi dolegliwościami, odciążenie systemu opieki zdrowotnej
  • korzyści płynące z leków OTC dla pacjentów: szybka reakcja na pierwsze objawy choroby, zwiększenie autonomii i komfortu pacjentów
  • profilaktyka zdrowotna i edukacja pacjentów: świadomość zdrowotna i odpowiedzialne samoleczenie
}

9:10-9:15

SESJA Q&A

}

9:15-10:05

Nowelizacja Ustawy Refundacyjnej – w jakim kierunki dzięki niej zmierzamy jako pacjenci i jako branża pharma & medical – dyskusja panelowa

Moderator:

Oskar Luty, Adwokat, Partner-Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD

Paneliści:

Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA FARMACJA POLSKA

Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF

Agnieszka Grzybowska-Zalewska, Prezes Zarządu, Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA

Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY

Jan Kruk, Prezes Zarządu, Centrala Farmaceutyczna CEFARM

  • rola nowych zapisów wspierających produkcję leków i API w Polsce 
  • wpływ zapisów o dostarczaniu refundowanych produktów do co najmniej dziesięciu hurtowni i zapewnienia ciągłości dostaw produktu jako kryterium decyzji o objęciu refundacją
  • rola leków OTC w systemie ochrony zdrowia
}

10:05-10:10

SESJA Q&A

}

10:10-10:30

Pathways to Efficiency: Build on 20 years of growth to Create The Next Generation of Pharma Logistics

Alexandre de Beaupuy, Group Development Director FM Health, Beauty & Luxury, FM LOGISTIC

  • bring Expertise on a constantly evolving industry
  • accompany customers on new Developments, specific Needs & rising Opportunities
  • anticipate together & Plan for a sustainable future
}

10:30-10:35

SESJA Q&A

}

10:35-10:55

PRZERWA NA KAWĘ

}

10:55-11:20

Jak CEO może zawczasu przygotować organizację rynku farmaceutycznego na nagły wstrząs

Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN

  • aktualne zagrożenia wpływające na stabilność organizacji
  • rozważania różnych scenariuszy
  • odpowiedzialność CEO i liderów i jak budować odporność organizacji
}

11:20-11:25

SESJA Q&A

}

11:25-11:45

A może zróbmy to trochę inaczej niż zwykle


Tomasz Przybyła, Business Support Manager, PHARMIND

  • merytoryczne podpowiedzi dla lekarzy podczas wizyty pacjenta
  • wsparcie w realizacji i rozliczaniu kontraktów
  • automatyzacja zapewniania dostępności produktów w aptekach
}

11:45-11:50

SESJA Q&A

}

11:50-12:20

Jak wybielić czarnego łabędzia w branży pharma & medical czyli o minimalizowaniu skutków niespodziewanych zdarzeń – fireside chat

Moderator:

Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA


Goście:

Andrzej Stachnik, Prezes, ZPHF


Katarzyna Czajczyńska, Prezes Zarządu, APTEKI 4 PORY ROKU, GRUPA FARMACEUTYCZNA INVESTCARE

  • aktualne zagrożenia dla firmy i branż – mniej i bardziej prawdopodobne
  • jak zabezpieczyć biznes przed wstrząsami typu konflikt zbrojny i cyberatak
  • jakie mamy aktualnie możliwości w zakresie zabezpieczenia pacjentów i co warto poprawić
}

12:20-12:25

SESJA Q&A

}

12:25-12:45

Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy QAH

}

12:45-12:50

SESJA Q&A

}

12:50-13:40

LUNCH

}

13:40-14:25

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE

Kolejna zmiana Ustawy refundacyjnej (SZNUR) – skutki dla biznesu

Marcin Flak, Radca Prawny, Partner-Założyciel, Kancelaria Fairfield

Karol Korszuń, Adwokat, Partner, Kancelaria Fairfield

Przed nami kolejne zmiany w Ustawie o refundacji. Dotkną one różnych obszarów, szczególnie obowiązków związanych z zapewnieniem ciągłości dostaw.
Eksperci z Kancelarii Fairfield przedstawią praktyczne skutki najważniejszych zmian i zaproponują jak się do nich przygotować.

}

14:25-14:45

PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA Logistics & DISTRIBUTION:

Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania

Moderator:

Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

 

}

14:45-15:10

Jak optymalizować działania w dziale logistycznym i łańcuchu dostaw

Wiesław Majewski, Supply Chain Expert, Board Advisor, DR. MAX

  • zarządzanie magazynem i dostawami
  • upraszczanie i automatyzacja procesów
  • sprawna współpraca z producentem/dostawcą/odbiorcą
}

15:10-15:15 | Sesja Q&A

}

15:15-15:35

Wyzwania i perspektywy polskiego rynku farmaceutycznego okiem operatora logistycznego

Paweł Janicki, Senior Business Development Director, FM LOGISTIC

  • czy rosnąca konkurencja na rynku doprowadzi do presji cenowej producentów
  • jak obniżać koszty dystrybucji i logistyki
  • czy sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów rzeczywiście wspiera sektor farmaceutyczny
  • czy uwarunkowania prawne, współpraca firm w zakresie refundacji wspiera rozwój branży
  • czy warunki demograficzne w Polsce są szansą na rozwój sektora farmaceutycznego i nowe usługi
}

15:35-15:40 | Sesja Q&A

}

15:40-16:30

Łańcuch dostaw w świecie BANI – jak zapewnić dostępność produktów i minimalizować koszty – dyskusja panelowa

Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

 

Paneliści:

Tomasz Marchewa, Group Supply Chain Director, US PHARMACIA


Magdalena Glinka, Supply Chain Director, STADA


Tadeusz Czerwiński, Kierownik Magazynów i Logistyki, Apteka Słoneczna


Grażyna Sass, Head of Supply Chain, BOEHRINGER INGELHEIM


Tomasz Nawrocki, Contract Manufacturing & Supply Chain Service Director, SYNOPTIS INDUSTRIAL

  • aktualne czynniki ryzyka wpływające na stabilność i koszty łańcuchów dostaw
  • zarządzanie stanami magazynowymi – nowe strategie w oparciu o wytyczne NUR
  • znaczenie usprawnień, monitoringu i analizy danych w logistyce i łańcuchu dostaw
}

16:30-16:35 | Sesja Q&A

}

16:35-16:55

Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej

}

16:55-17:00 | Sesja Q&A

}

17:00-17:15 | Przerwa na Kawę

}

17:15-17:40

Jak optymalizować działania kierując magazynem leków

Patryk Karpiński, Kierownik Działu Logistyki, ADAMED PHARMA

  • zarządzanie magazynem i dostawami
  • upraszczanie i automatyzacja procesów
  • współpraca z operatorem logistycznym / końcowym odbiorcą
}

17:40-17:45 | Sesja Q&A

}

17:45-18:05

Jak skutecznie i sprawnie prowadzić zdalne negocjacje z sieciami aptek

Joanna Ossowska-Nowicka, Niezależny Ekspert

 

  • perfekcyjne przygotowanie do spotkania. Znajomość historii współpracy z klientem osiąganych targetów oraz budżetów inwestowanych w klienta
  • znajomość technik negocjacyjnych i umiejętność ich użycia
  • skuteczne doprowadzenie do zakończenia negocjacji oraz prowadzenie dalszej współpracy
  • podejście do współpracy z klientem z przekonaniem o owocnej i efektywnej kooperacji
}

18:05-18:10 | Sesja Q&A

}

18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL

SESJA MARKETING #1:

Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta

Moderator:

Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA

 

}

14:45-15:10

Jak budować swoją przewagę konkurencyjną na marketplace

Anna Sztupecka-Podawca, Group Category Manager Health Allegro CEE Region, ALLEGRO

  • marketplace dla przemysłu farmaceutycznego- czy w ogóle warto
  • jakie są czynniki sukcesu
  • jaki model działania wybrać i inne wyzwania organizacyjne
}

15:10-15:15 | Sesja Q&A

}

15:15-15:35

Nadchodzi czas influencerów medycznych – jak to wykorzystać

Rafał Staszkiewicz, Growth Director, GPD HEALTH

 

  • cała prawda o influencerach na rynku zdrowia
  • rosnąca popularność influencerów medycznych (HCP Influencers)
  • rola influencerów w komunikacji do pacjenta i HCP
  • dlaczego firmy farmaceutyczne powinny mieć strategię wykorzystania influencerów medycznych
  • zasady współpracy z influencerami medycznymi
}

15:35-15:40 | Sesja Q&A

}

15:40-16:30

Potrzeby lekarzy jako punkt wyjścia do budowania strategii działania marketera – dyskusja panelowa z udziałem lekarzy

Moderator:

Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA

Paneliści:
Agata Łapińska-Smolińska, Dyrektorka Marketingu Rx, Prezeska Naukowej Fundacji Polpharmy, POLPHARMA


Małgorzata Masierek, Medical Marketing Director, BIOTON


Anna Rosada, Asystentka dydaktyczna w Studium Komunikacji Medycznej, lekarz POZ, WUM, DOM MED

Małgorzata Łyczek, Lekarz medycyny rodzinnej, ZDROWA RODZINA


Aneta Górska-Kot, Head of Peadiatric Department, SZPITAL DZIECIĘCY IM. PROF. DR MED. J. BOGDANOWICZA SPZOZ

lek. Marcin Krajmas, Chief Content Officer, Managing Partner, REMEDIUM

  • skąd obecnie czerpiemy dane na temat potrzeb odbiorcy i jak ocenić ich wiarygodność
  • jak lekarze postrzegają nasze komunikaty i czy zgodne są z ich potrzebami
  • budowanie pozytywnego doświadczenia odbiorcy z naszym lekiem (wyrobem medycznym, supelmentem diety) – wyzwania i pułapki
}

16:30-16:35 | Sesja Q&A

}

16:35-16:55

Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej

}

16:55-17:00 | Sesja Q&A

}

17:00-17:15 | Przerwa na Kawę

}

17:15-17:40

„Diagnozuj i lecz” depresję  – wsparcie lekarzy POZ i przykład społecznej odpowiedzialności biznesu

Mateusz Patorski, Marketing Manager CNS, ANGELINI PHARMA

  • jak ograniczyć wpływ niedostatecznej i zbyt późnej diagnostyki na rozwój rynku
  • jak przygotować narzędzie digitalowe, z którym chcą pracować i przedstawiciele i lekarze
}

17:40-17:45 | Sesja Q&A

}

17:45-18:05

To educate or to entertain? Nowoczesne strategie komunikacji do farmaceutów w digitalu

Sabina Drażba, Expert Digital Activation Manager, HALEON

  • jak wyróżnić się na rynku, kiedy quizów i szkoleń jest „od zatrzęsienia”
  • jakie narzędzia marketingu internetowego są najbardziej skuteczne w projektowaniu kampanii digital
  • jak wyważyć komunikację edukacyjną, by była ciekawa, ale merytoryczna jednocześnie
}

18:05-18:10 | Sesja Q&A

}

18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL

SESJA SALES #1:

Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF

Moderator:

Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO

}

14:45-15:10

Jak stworzyć zaangażowany zespół sprzedażowy, który elastycznie reaguje na zmiany na rynku

Małgorzata Pawlak-Bressa, National Sales Manager, FERRING PHARMACEUTICALS

  • aktualna rola szefa zespołu SF
  • zarządzanie kompetencjami w zespole
  • budowanie zaangażowania, odporności i elastyczności zespołu
}

15:10-15:15 | Sesja Q&A

}

15:15-15:35

„Mój Doktor”, czyli czy potrzebujemy jeszcze Przedstawicieli – fire-side chat

Moderator:
Zbigniew Kowalski, Ekspert rynku med & pharma

Gość:

Dr Agnieszka Rogulska, Lekarz medycyny rodzinnej (w trakcie specjalizacji), NZOZ CENTRUM SULEJÓWEK

  • profil MedRep na przełomie 2024/2025 – kto się odnajdzie w tej pracy, kogo zaakceptują lekarze jako profesjonalnego współpracownika
  • multispamer, czyli jak nie przegrzać z nowoczesnymi narzędziami, które spowodują, że MedRep zniknie z oczu
  • czy omnichannel to wsparcie pracy MedRep, czy pomysł na ich zastąpienie? W którą stronę zmierzamy
}

15:35-15:40 | Sesja Q&A

}

15:40-16:20

Jak zarządzać emocjami i obawami zespołu SF w dobie automatyzacji, robotyzacji i AI na horyzoncie – dyskusja panelowa

Moderator:

Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO


Paneliści:
Sylwester Ryś, Head of Sales & Marketing, ZENTIVA

Wojciech Kosior, National Sales Manager Vaccines, SANOFI


Mateusz Dylewski, Digital Marketing Manager, FRESENIUS KABI

  • czy obawy SF są uzasadnione
  • jak zmniejszyć niepokój zespołu SF i budować atmosferę zaufania
  • jakie kompetencje PH i KAM’a są aktualnie najbardziej pożądane przez szefa sprzedaży
}

16:20-16:30 | Sesja Q&A

}

16:30-16:50

Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej

}

16:55-17:00 | Sesja Q&A

}

17:00-17:15 | Przerwa na Kawę

}

17:15-17:40

Jak szef sprzedaży i organizacja mogą wspierać przedstawiciela w okresie zmiany na rynku aptecznym

Michał Gliszczyński, Sales Director Pharmacy Channel, HALEON

  • przestrzeń na indywidualną pracę z przedstawicielem
  • praca nad nastawieniem i motywacją przedstawiciela
  • uzupełnianie kompetencji przedstawiciela
}

17:40-17:45 | Sesja Q&A

}

17:45-18:05

Od przedstawiciela do KAMA – budowanie motywacji, kompetencji i sukcesu

Kamil Warszawa, Business Development and Activation Lead, ASTRAZENECA

  • przygotowanie pracownika do zmiany roli
  • współpraca z działem HR
  • rola dyrektora sprzedaży we wspieraniu rozwoju pracownika
}

18:05-18:10 | Sesja Q&A

}

18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL

SESJA HR #1:

Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników

Moderatorka:

Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS

}

14:45-15:10

Jak przygotować mentalnie pracownika do pełnienia nowej roli w organizacji

Anna Kamińska, Head of HR, FRESENIUS KABI

  • jak wzmacniać pewność siebie
  • jak nauczyć radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • jak pomóc liderowi zarządzać sobą i swoimi nowymi zadaniami
}

15:10-15:15 | Sesja Q&A

}

15:15-15:35

Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej

}

15:35-15:40 | Sesja Q&A

}

15:40-16:20

Jak aktualnie zmniejszać rotację utalentowanych pracowników – dyskusja panelowa

Moderatorka:

Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS


Paneliści:
Aleksandra Stypułkowska, Country P&O Head People & Organization, NOVARTIS


Monika Kobierska, Dyrektor HR, USP ZDROWIE


Mariusz Łaski, Head of Legal & HR, Local Compliance Officer, PAUL HARTMANN


Ewelina Romańska, HR & Communication Director, BIOTON

  • jakie fakty i dane mogą nas wspierać przy zarządzaniu utalentowanymi pracownikami
  • kiedy zwrócić uwagę na wynagrodzenia i system premiowania by zapobiec odchodzeniu z przyczyn finansowych
  • jak wypracować kompromis pomiędzy oczekiwaniami pracownika a możliwościami pracodawcy
}

16:30-16:40 | Sesja Q&A

}

16:40-17:15 | Przerwa na Kawę

}

17:15-17:40

Jak zatrzymać najlepszych pracowników w organizacji w czasach kontrofert i niskiego bezrobocia

Justyna Betta, Assoc. HR Director CEE&I, BAXTER

Dorota Dmowska, EMEA HR Manager, BAXTER BUSINESS SERVICES

  • jak pracodawca i dział HR mogą wzmacniać więź pracownika z organizacją
  • co aktualnie jest kluczowe w budowaniu lojalności pracownika
  • czy właściwie płacimy najlepszym i na ile jesteśmy skłonni do dawania im podwyżki
}

17:40-17:45 | Sesja Q&A

}

17:45-18:05

Jak zbudować atmosferę w organizacji, która inspiruje pracowników do aktywnego uczestnictwa w swoim rozwoju i wzmocni ich więź z organizacją

Anna Zielińska, Global People Development Partner, NOVO NORDISK

  • współpraca Dyrektora HR z CEO
  • znaczenie kompetencji i postawy bezpośredniego przełożonego
  • przestrzeń na wspólne z pracownikiem analizy i dopasowywanie planu kariery do celów firmy oraz aspiracji i możliwości pracownika
}

18:05-18:10 | Sesja Q&A

}

18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL

}

18:10-20:10

NETWORKING I KOKTAJL

*Godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie