Drive your organization safely in BANI world with the best employees!
6-7 listopada 2024 r.
Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa
PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 dzień, 6 listopada 2024 r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 6 listopada 2024 r.
SESJA PLENARNA #1 | Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION
Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania
SESJA MARKETING #1:
Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta
SESJA SALES #1:
Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF
SESJA HR #1
Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 7 listopada 2024 r.
SESJA PLENARNA #2 | Jak przeprowadzić organizację przez zmianę i skorzystać z nowych możliwości technologicznych
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA MARKETING #2
Jak radzić sobie ze złożonością procesów omnichannelowych
SESJA SALES #2:
Jak włączyć zespół SF w transformację cyfrową
SESJA HR #2
Jak dzięki analizie danych i nowym technologiom doskonalić procesy HR
PROGRAM FORUM
1 dzień, 6 listopada 2024 r.
8:50*
OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Kępka, Project Manager, BRAVE
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA #1:
Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
9:00-9:10
Znaczenie edukacji Pacjentów – raport „Rola samoleczenia w systemie opieki zorientowanym na wartość zdrowotną”
Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY
- znaczenie samoleczenia dla pacjenta i systemu ochrony zdrowia: odpowiedzialne korzystanie z leków OTC, samodzielne zarządzanie drobnymi dolegliwościami, odciążenie systemu opieki zdrowotnej
- korzyści płynące z leków OTC dla pacjentów: szybka reakcja na pierwsze objawy choroby, zwiększenie autonomii i komfortu pacjentów
- profilaktyka zdrowotna i edukacja pacjentów: świadomość zdrowotna i odpowiedzialne samoleczenie
9:10-9:15
SESJA Q&A
9:15-10:05
Nowelizacja Ustawy Refundacyjnej – w jakim kierunki dzięki niej zmierzamy jako pacjenci i jako branża pharma & medical – dyskusja panelowa
Moderator:
Oskar Luty, Adwokat, Partner-Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD
Paneliści:
Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA FARMACJA POLSKA
Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF
Agnieszka Grzybowska-Zalewska, Prezes Zarządu, Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA
Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY
Jan Kruk, Prezes Zarządu, Centrala Farmaceutyczna CEFARM
- rola nowych zapisów wspierających produkcję leków i API w Polsce
- wpływ zapisów o dostarczaniu refundowanych produktów do co najmniej dziesięciu hurtowni i zapewnienia ciągłości dostaw produktu jako kryterium decyzji o objęciu refundacją
- rola leków OTC w systemie ochrony zdrowia
10:05-10:10
SESJA Q&A
10:10-10:30
Pathways to Efficiency: Build on 20 years of growth to Create The Next Generation of Pharma Logistics
Alexandre de Beaupuy, Group Development Director FM Health, Beauty & Luxury, FM LOGISTIC
- bring Expertise on a constantly evolving industry
- accompany customers on new Developments, specific Needs & rising Opportunities
- anticipate together & Plan for a sustainable future
10:30-10:35
SESJA Q&A
10:35-10:55
PRZERWA NA KAWĘ
10:55-11:20
Jak CEO może zawczasu przygotować organizację rynku farmaceutycznego na nagły wstrząs
Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN
- aktualne zagrożenia wpływające na stabilność organizacji
- rozważania różnych scenariuszy
- odpowiedzialność CEO i liderów i jak budować odporność organizacji
11:20-11:25
SESJA Q&A
11:25-11:45
A może zróbmy to trochę inaczej niż zwykle
Tomasz Przybyła, Business Support Manager, PHARMIND
- merytoryczne podpowiedzi dla lekarzy podczas wizyty pacjenta
- wsparcie w realizacji i rozliczaniu kontraktów
- automatyzacja zapewniania dostępności produktów w aptekach
11:45-11:50
SESJA Q&A
11:50-12:20
Jak wybielić czarnego łabędzia w branży pharma & medical czyli o minimalizowaniu skutków niespodziewanych zdarzeń – fireside chat
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
Goście:
Andrzej Stachnik, Prezes, ZPHF
Katarzyna Czajczyńska, Prezes Zarządu, APTEKI 4 PORY ROKU, GRUPA FARMACEUTYCZNA INVESTCARE
- aktualne zagrożenia dla firmy i branż – mniej i bardziej prawdopodobne
- jak zabezpieczyć biznes przed wstrząsami typu konflikt zbrojny i cyberatak
- jakie mamy aktualnie możliwości w zakresie zabezpieczenia pacjentów i co warto poprawić
12:20-12:25
SESJA Q&A
12:25-12:45
Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy QAH
12:45-12:50
SESJA Q&A
12:50-13:40
LUNCH
13:40-14:25
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
Kolejna zmiana Ustawy refundacyjnej (SZNUR) – skutki dla biznesu
Marcin Flak, Radca Prawny, Partner-Założyciel, Kancelaria Fairfield
Karol Korszuń, Adwokat, Partner, Kancelaria Fairfield
Przed nami kolejne zmiany w Ustawie o refundacji. Dotkną one różnych obszarów, szczególnie obowiązków związanych z zapewnieniem ciągłości dostaw.
Eksperci z Kancelarii Fairfield przedstawią praktyczne skutki najważniejszych zmian i zaproponują jak się do nich przygotować.
14:25-14:45
PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA Logistics & DISTRIBUTION:
Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
14:45-15:10
Jak optymalizować działania w dziale logistycznym i łańcuchu dostaw
Wiesław Majewski, Supply Chain Expert, Board Advisor, DR. MAX
- zarządzanie magazynem i dostawami
- upraszczanie i automatyzacja procesów
- sprawna współpraca z producentem/dostawcą/odbiorcą
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
Wyzwania i perspektywy polskiego rynku farmaceutycznego okiem operatora logistycznego
Paweł Janicki, Senior Business Development Director, FM LOGISTIC
- czy rosnąca konkurencja na rynku doprowadzi do presji cenowej producentów
- jak obniżać koszty dystrybucji i logistyki
- czy sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów rzeczywiście wspiera sektor farmaceutyczny
- czy uwarunkowania prawne, współpraca firm w zakresie refundacji wspiera rozwój branży
- czy warunki demograficzne w Polsce są szansą na rozwój sektora farmaceutycznego i nowe usługi
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:30
Łańcuch dostaw w świecie BANI – jak zapewnić dostępność produktów i minimalizować koszty – dyskusja panelowa
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
Paneliści:
Tomasz Marchewa, Group Supply Chain Director, US PHARMACIA
Magdalena Glinka, Supply Chain Director, STADA
Tadeusz Czerwiński, Kierownik Magazynów i Logistyki, Apteka Słoneczna
Grażyna Sass, Head of Supply Chain, BOEHRINGER INGELHEIM
Tomasz Nawrocki, Contract Manufacturing & Supply Chain Service Director, SYNOPTIS INDUSTRIAL
- aktualne czynniki ryzyka wpływające na stabilność i koszty łańcuchów dostaw
- zarządzanie stanami magazynowymi – nowe strategie w oparciu o wytyczne NUR
- znaczenie usprawnień, monitoringu i analizy danych w logistyce i łańcuchu dostaw
16:30-16:35 | Sesja Q&A
16:35-16:55
Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej
16:55-17:00 | Sesja Q&A
17:00-17:15 | Przerwa na Kawę
17:15-17:40
Jak optymalizować działania kierując magazynem leków
Patryk Karpiński, Kierownik Działu Logistyki, ADAMED PHARMA
- zarządzanie magazynem i dostawami
- upraszczanie i automatyzacja procesów
- współpraca z operatorem logistycznym / końcowym odbiorcą
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45-18:05
Jak skutecznie i sprawnie prowadzić zdalne negocjacje z sieciami aptek
Joanna Ossowska-Nowicka, Niezależny Ekspert
- perfekcyjne przygotowanie do spotkania. Znajomość historii współpracy z klientem osiąganych targetów oraz budżetów inwestowanych w klienta
- znajomość technik negocjacyjnych i umiejętność ich użycia
- skuteczne doprowadzenie do zakończenia negocjacji oraz prowadzenie dalszej współpracy
- podejście do współpracy z klientem z przekonaniem o owocnej i efektywnej kooperacji
18:05-18:10 | Sesja Q&A
18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL
SESJA MARKETING #1:
Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta
Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA
14:45-15:10
Jak budować swoją przewagę konkurencyjną na marketplace
Anna Sztupecka-Podawca, Group Category Manager Health Allegro CEE Region, ALLEGRO
- marketplace dla przemysłu farmaceutycznego- czy w ogóle warto
- jakie są czynniki sukcesu
- jaki model działania wybrać i inne wyzwania organizacyjne
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
Nadchodzi czas influencerów medycznych – jak to wykorzystać
Rafał Staszkiewicz, Growth Director, GPD HEALTH
- cała prawda o influencerach na rynku zdrowia
- rosnąca popularność influencerów medycznych (HCP Influencers)
- rola influencerów w komunikacji do pacjenta i HCP
- dlaczego firmy farmaceutyczne powinny mieć strategię wykorzystania influencerów medycznych
- zasady współpracy z influencerami medycznymi
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:30
Potrzeby lekarzy jako punkt wyjścia do budowania strategii działania marketera – dyskusja panelowa z udziałem lekarzy
Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA
Paneliści:
Agata Łapińska-Smolińska, Dyrektorka Marketingu Rx, Prezeska Naukowej Fundacji Polpharmy, POLPHARMA
Małgorzata Masierek, Medical Marketing Director, BIOTON
Anna Rosada, Asystentka dydaktyczna w Studium Komunikacji Medycznej, lekarz POZ, WUM, DOM MED
Małgorzata Łyczek, Lekarz medycyny rodzinnej, ZDROWA RODZINA
Aneta Górska-Kot, Head of Peadiatric Department, SZPITAL DZIECIĘCY IM. PROF. DR MED. J. BOGDANOWICZA SPZOZ
lek. Marcin Krajmas, Chief Content Officer, Managing Partner, REMEDIUM
- skąd obecnie czerpiemy dane na temat potrzeb odbiorcy i jak ocenić ich wiarygodność
- jak lekarze postrzegają nasze komunikaty i czy zgodne są z ich potrzebami
- budowanie pozytywnego doświadczenia odbiorcy z naszym lekiem (wyrobem medycznym, supelmentem diety) – wyzwania i pułapki
16:30-16:35 | Sesja Q&A
16:35-16:55
Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej
16:55-17:00 | Sesja Q&A
17:00-17:15 | Przerwa na Kawę
17:15-17:40
„Diagnozuj i lecz” depresję – wsparcie lekarzy POZ i przykład społecznej odpowiedzialności biznesu
Mateusz Patorski, Marketing Manager CNS, ANGELINI PHARMA
- jak ograniczyć wpływ niedostatecznej i zbyt późnej diagnostyki na rozwój rynku
- jak przygotować narzędzie digitalowe, z którym chcą pracować i przedstawiciele i lekarze
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45-18:05
To educate or to entertain? Nowoczesne strategie komunikacji do farmaceutów w digitalu
Sabina Drażba, Expert Digital Activation Manager, HALEON
- jak wyróżnić się na rynku, kiedy quizów i szkoleń jest „od zatrzęsienia”
- jakie narzędzia marketingu internetowego są najbardziej skuteczne w projektowaniu kampanii digital
- jak wyważyć komunikację edukacyjną, by była ciekawa, ale merytoryczna jednocześnie
18:05-18:10 | Sesja Q&A
18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL
SESJA SALES #1:
Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF
Moderator:
Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO
14:45-15:10
Jak stworzyć zaangażowany zespół sprzedażowy, który elastycznie reaguje na zmiany na rynku
Małgorzata Pawlak-Bressa, National Sales Manager, FERRING PHARMACEUTICALS
- aktualna rola szefa zespołu SF
- zarządzanie kompetencjami w zespole
- budowanie zaangażowania, odporności i elastyczności zespołu
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
„Mój Doktor”, czyli czy potrzebujemy jeszcze Przedstawicieli – fire-side chat
Moderator:
Zbigniew Kowalski, Ekspert rynku med & pharma
Gość:
Dr Agnieszka Rogulska, Lekarz medycyny rodzinnej (w trakcie specjalizacji), NZOZ CENTRUM SULEJÓWEK
- profil MedRep na przełomie 2024/2025 – kto się odnajdzie w tej pracy, kogo zaakceptują lekarze jako profesjonalnego współpracownika
- multispamer, czyli jak nie przegrzać z nowoczesnymi narzędziami, które spowodują, że MedRep zniknie z oczu
- czy omnichannel to wsparcie pracy MedRep, czy pomysł na ich zastąpienie? W którą stronę zmierzamy
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:20
Jak zarządzać emocjami i obawami zespołu SF w dobie automatyzacji, robotyzacji i AI na horyzoncie – dyskusja panelowa
Moderator:
Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO
Paneliści:
Sylwester Ryś, Head of Sales & Marketing, ZENTIVA
Wojciech Kosior, National Sales Manager Vaccines, SANOFI
Mateusz Dylewski, Digital Marketing Manager, FRESENIUS KABI
- czy obawy SF są uzasadnione
- jak zmniejszyć niepokój zespołu SF i budować atmosferę zaufania
- jakie kompetencje PH i KAM’a są aktualnie najbardziej pożądane przez szefa sprzedaży
16:20-16:30 | Sesja Q&A
16:30-16:50
Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej
16:55-17:00 | Sesja Q&A
17:00-17:15 | Przerwa na Kawę
17:15-17:40
Jak szef sprzedaży i organizacja mogą wspierać przedstawiciela w okresie zmiany na rynku aptecznym
Michał Gliszczyński, Sales Director Pharmacy Channel, HALEON
- przestrzeń na indywidualną pracę z przedstawicielem
- praca nad nastawieniem i motywacją przedstawiciela
- uzupełnianie kompetencji przedstawiciela
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45-18:05
Od przedstawiciela do KAMA – budowanie motywacji, kompetencji i sukcesu
Kamil Warszawa, Business Development and Activation Lead, ASTRAZENECA
- przygotowanie pracownika do zmiany roli
- współpraca z działem HR
- rola dyrektora sprzedaży we wspieraniu rozwoju pracownika
18:05-18:10 | Sesja Q&A
18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL
SESJA HR #1:
Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników
Moderatorka:
Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS
14:45-15:10
Jak przygotować mentalnie pracownika do pełnienia nowej roli w organizacji
Anna Kamińska, Head of HR, FRESENIUS KABI
- jak wzmacniać pewność siebie
- jak nauczyć radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- jak pomóc liderowi zarządzać sobą i swoimi nowymi zadaniami
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
Miejsce zarezerwowane na wystąpienie firmy partnerskiej
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:20
Jak aktualnie zmniejszać rotację utalentowanych pracowników – dyskusja panelowa
Moderatorka:
Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS
Paneliści:
Aleksandra Stypułkowska, Country P&O Head People & Organization, NOVARTIS
Monika Kobierska, Dyrektor HR, USP ZDROWIE
Mariusz Łaski, Head of Legal & HR, Local Compliance Officer, PAUL HARTMANN
Ewelina Romańska, HR & Communication Director, BIOTON
- jakie fakty i dane mogą nas wspierać przy zarządzaniu utalentowanymi pracownikami
- kiedy zwrócić uwagę na wynagrodzenia i system premiowania by zapobiec odchodzeniu z przyczyn finansowych
- jak wypracować kompromis pomiędzy oczekiwaniami pracownika a możliwościami pracodawcy
16:30-16:40 | Sesja Q&A
16:40-17:15 | Przerwa na Kawę
17:15-17:40
Jak zatrzymać najlepszych pracowników w organizacji w czasach kontrofert i niskiego bezrobocia
Justyna Betta, Assoc. HR Director CEE&I, BAXTER
Dorota Dmowska, EMEA HR Manager, BAXTER BUSINESS SERVICES
- jak pracodawca i dział HR mogą wzmacniać więź pracownika z organizacją
- co aktualnie jest kluczowe w budowaniu lojalności pracownika
- czy właściwie płacimy najlepszym i na ile jesteśmy skłonni do dawania im podwyżki
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45-18:05
Jak zbudować atmosferę w organizacji, która inspiruje pracowników do aktywnego uczestnictwa w swoim rozwoju i wzmocni ich więź z organizacją
Anna Zielińska, Global People Development Partner, NOVO NORDISK
- współpraca Dyrektora HR z CEO
- znaczenie kompetencji i postawy bezpośredniego przełożonego
- przestrzeń na wspólne z pracownikiem analizy i dopasowywanie planu kariery do celów firmy oraz aspiracji i możliwości pracownika
18:05-18:10 | Sesja Q&A
18:10-20:10 NETWORKING I KOKTAJL
18:10-20:10
NETWORKING I KOKTAJL
*Godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie