Pharma PLanet 2024

Drive your organization safely in BANI world with the best employees!

6-7 listopada 2024 r.

Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

WŚRÓD ZAGADNIEŃ VI EDYCJI FORUM PHARMA PLANET M.IN.:

SESJA PLENARNA #1:

Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta

Nowelizacja Ustawy Refundacyjnej – w jakim kierunki dzięki niej zmierzamy jako pacjenci i jako branża pharma & medical – dyskusja panelowa

Paneliści:

Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA FARMACJA POLSKA

Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF

Agnieszka Grzybowska-Zalewska, Prezes Zarządu, INFARMA

Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY

  • rola nowych zapisów wspierających produkcję leków i API w Polsce 
  • wpływ zapisów o dostarczaniu refundowanych produktów do co najmniej dziesięciu hurtowni i zapewnienia ciągłości dostaw produktu jako kryterium decyzji o objęciu refundacją
  • szanse i zagrożenia jakie stwarza możliwość refundacji produktów OTC

Jak CEO może zawczasu przygotować organizację rynku farmaceutycznego na nagły wstrząs

Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN

  • aktualne zagrożenia wpływające na stabilność organizacji
  • rozważania różnych scenariuszy
  • odpowiedzialność CEO i liderów i jak budować odporność organizacji

Wdrażanie założeń zrównoważonego rozwoju w organizacji branży pharma & medical – perspektywa CEO

  • aktualne wyzwania, szanse, niezbędne inwestycje
  • podejmowane działania w zakresie ochrony środowiska, ładu korporacyjnego
  • wpływ na działań organizacji w zakresie ESG na pacjentów

Jak wybielić czarnego łabędzia w branży pharma & medical czyli o minimalizowaniu skutków niespodziewanych zdarzeń – dyskusja panelowa

Paneliści:
Andrzej Stachnik, Prezes, ZPHF

  • aktualne zagrożenia dla firmy i branż – mniej i bardziej prawodopodobne
  • jak zabezpieczyć biznes przed wstrząsami typu konflikt zbrojny i cyberatak
  • jakie mamy aktualnie możliwości w zakresie zabezpieczenia pacjentów i co warto poprawić

SESJA PLENARNA #2:

Jak przeprowadzić organizację przez zmianę i skorzystać z nowych możliwości technologicznych

Sztuczna Inteligencja i cyfrowe rozwiązania jako źródła nowych wyzwań dla firm branży pharma & medical

Tomasz Németh, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, GEDEON RICHTER

  • jakie są aktualnie czynniki sukcesu i dobrego rozwoju organizacji branży pharma & medical
  • jak skutecznie współpracować z regulatorem
  • jak nadążać za zmianami i osiągnąć elastyczność w działaniu w mocno regulowanym środowisku

How to currently take advantage of market opportunities and increase the operational efficiency of the pharma & medical market organization – panel discussion

Panelists:

Phil Krzyzek, General Manager Healthcare, Managing Director, MERCK


Irma Veberič, General Manager, ROCHE


Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN

  • the impact of an aging society and digital native generations on companies in the industry
  • using the opportunities offered by AI
  • managing employees’ emotions, knowledge and competences
  • business risk management and how to build organizational security

Jak przygotować organizację na wprowadzenie dyrektywy Unii Europejskiej dotyczącej przejrzystości wynagrodzeń 

  • cel dyrektywy i nowe obowiązki dla pracodawcy
  • harmonogram i możliwe konsekwencje wdrożenia dyrektywy
  • jak zapobiegać możliwym negatywnym zjawiskom

Oczekujemy na potwierdzenie tematu


Mateusz Wróbel, Dyrektor ds. E-commerce i Transformacji Cyfrowej, POLSKA GRUPA FARMACEUTYCZNA

Jak aktualnie zarządzać wiedzą i kompetencjami w organizacji by sprostać wymogom rozwiązań cyfrowych i opartym o sztuczną inteligencję – dyskusja panelowa

Paneliści:

Ewa Królikowska, Dyrektor Generalny, TEVA


Arkadiusz Budzinski, General Manager, IPSEN

  • jakie wyzwania przyniosła transformacja cyfrowa i co nas czeka w kontekście korzystania ze sztucznej inteligencji
  • jakie inwestycje są aktualnie potrzebne by firma branży pharma & medical stała się nowoczesna
  • jak szybko nauczyć się korzystania ze sztucznej inteligencji i jakie ona stwarza okazje do rozwoju

Sesja Logistics & Distribution:

Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania

Jak optymalizować działania w dziale logistycznym i łańcuchu dostaw

Wiesław Majewski, Supply Chain Expert, Board Advisor, DR. MAX

  • zarządzanie magazynem i dostawami
  • upraszczanie i automatyzacja procesów
  • sprawna współpraca z producentem/dostawcą/odbiorcą

Jak wspólnie z operatorem logistycznym wdrożyć rozwiązania pozwalające na monitorowanie emisyjności CO2

  • budowa wspólnej platformy komunikacji
  • największe wyzwania we współpracy i wdrożeniu i jak sobie z nimi radzić
  • czy widać już korzyści z raportowania emisyjności CO2

Łańcuch dostaw w świecie BANI – jak zapewnić dostępność produktów i minimalizować koszty – dyskusja panelowa

Paneliści:

Tomasz Marchewa, Group Supply Chain Director, US PHARMACIA


Magdalena Glinka, Supply Chain Director, STADA


Tadeusz Czerwiński, Kierownik Magazynów i Logistyki, Apteka Słoneczna


Grażyna Sass, Head of Supply Chain, BOEHRINGER INGELHEIM

  • aktualne czynniki ryzyka wpływające na stabilność i koszty łańcuchów dostaw
  • zarządzanie stanami magazynowymi – nowe strategie w oparciu o wytyczne DNUR
  • znaczenie usprawnień, monitoringu i analizy danych w logistyce i łańcuchu dostaw

Jak aktualnie zarządzać zapasami leków, by minimalizować straty

  • dostosowanie się do wymogów regulatora
  • współpraca producenta/dostawcy z hurtownią/apteką
  • monitorowanie zapasów i sytuacji politycznej

Sesja Marketing #1:

Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta

Budowanie strategii marketingowej leku w dobie cyfryzacji i korzystania z AI

  • dostępne narzędzia versus nowe możliwości dzięki AI
  • zarządzanie budżetem i kontrola pracy agencji marketingowej
  • aktualne przeszkody do pokonania by odnieść sukces i jak sobie z nimi radzić

„Diagnozuj i lecz” depresję  – wsparcie lekarzy POZ i przykład społecznej odpowiedzialności biznesu

Mateusz Patorski, Senior Brand Manager RX, ANGELINI PHARMA

Potrzeby lekarzy jako punkt wyjścia do budowania strategii działania marketera – dyskusja panelowa z udziałem odbiorców przekazów promocyjnych

Paneliści:

Agata Łapińska-Smolińska, Dyrektorka Marketingu Rx, Prezeska Naukowej Fundacji Polpharmy, POLPHARMA


Anna Rosada, Asystentka dydaktyczna w Studium Komunikacji Medycznej, lekarz POZ, WUM, DOM MED


Małgorzata Łukaszewicz, Lekarz medycyny rodzinnej, ZDROWA RODZINA


Aneta Górska-Kot, Head of Peadiatric Department, SZPITAL DZIECIĘCY IM. PROF. DR MED. J. BOGDANOWICZA SPZOZ

  • skąd obecnie czerpiemy dane na temat potrzeb odbiorcy i jak ocenić ich wiarygodność
  • jak lekarze postrzegają nasze komunikaty i czy zgodne są z ich potrzebami
  • budowanie pozytywnego doświadczenia odbiorcy z naszym lekiem (wyrobem medycznym, supelmentem diety) – wyzwania i pułapki

„Jak AI i cyfryzacja zmieniają aktualnie pracę lekarza i jak do tych zmian dostosować swoją komunikację promocyjną

Michał Nedoszytko, Head of Departament of Cardiology, CHR MONS-HAINAUT

Mariusz Borkowski, Ekspert ds. Nowych Technologii, POLFA TARCHOMIN

  • lekarz też człowiek, czyli jak firma farmaceutyczna może dopasować się do aktualnych oczekiwań lekarzy
  • nowe narzędzia i możliwości wpływające na pracę lekarza
  • efektywny i nowoczesny model komunikacji z lekarzami – szanse, możliwości i wyzwania

Sesja Sale#1:

Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF

Moderator:

Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO

Jak stworzyć zaangażowany zespół sprzedażowy, który elastycznie reaguje na zmiany na rynku

Małgorzata Pawlak-Bressa, National Sales Manager, FERRING PHARMACEUTICALS

  • aktualna rola szefa zespołu SF
  • zarządzanie kompetencjami w zespole
  • budowanie zaangażowania, odporności i elastyczności zespołu

Jak szef sprzedaży i organizacja mogą wspierać przedstawiciela w okresie zmiany na rynku aptecznym

Michał Gliszczyński, Sales Director Pharmacy Channel, HALEON

  • przestrzeń na indywidualną pracę z przedstawicielem
  • praca nad nastawieniem i motywacją przedstawiciela
  • uzupełnianie kompetencji przedstawiciela

Jak zarządzać emocjami i obawami zespołu SF w dobie automatyzacji, robotyzacji i AI na horyzoncie – dyskusja panelowa

Paneliści:

Rafał Szempliński, National Sales Manager, FRESENIUS KABI

Sylwester Ryś, Head of Sales & Marketing, ZENTIVA

Wojciech Kosior, National Sales Manager Vaccines, SANOFI

  • czy obawy SF są uzasadnione
  • jak zmniejszyć niepokój zespołu SF i budować atmosferę zaufania
  • jakie kompetencje PH i KAM’a są aktualnie najbardziej pożądane przez szefa sprzedaży

Od przedstawiciela do KAMA – budowanie motywacji, kompetencji i sukcesu

Kamil Warszawa, Business Development and Activation Lead, ASTRAZENECA

  • przygotowanie pracownika do zmiany roli
  • współpraca z działem HR
  • rola dyrektora sprzedaży we wspieraniu rozwoju pracownika

Sesja HR#1:

Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników

Jak zbudować atmosferę w organizacji, która inspiruje pracowników do aktywnego uczestnictwa w swoim rozwoju i wzmocni ich więź z organizacją

Anna Zielińska, Global People Development Partner, NOVO NORDISK

  • współpraca Dyrektora HR z CEO
  • znaczenie kompetencji i postawy bezpośredniego przełożonego
  • przestrzeń na wspólne z pracownikiem analizy i dopasowywanie planu kariery do celów firmy oraz aspiracji i możliwości pracownika

Jak zatrzymać najlepszych pracowników w organizacji w czasach kontrofert i niskiego bezrobocia

Justyna Betta, Assoc. HR Director CEE&I, BAXTER

Dorota Dmowska, EMEA HR Manager, BAXTER BUSINESS SERVICES

  • jak pracodawca i dział HR mogą wzmacniać więź pracownika z organizacją
  • co aktualnie jest kluczowe w budowaniu lojalności pracownika
  • czy właściwie płacimy najlepszym i na ile jesteśmy skłonni do dawania im podwyżki

Jak aktualnie zmniejszać rotację utalentowanych pracowników – dyskusja panelowa

Paneliści:

Aleksandra Stypułkowska, Country P&O Head People & Organization, NOVARTIS


Monika Kobierska, Head of HR and Organization, USP ZDROWIE


Mariusz Łaski, Head of Legal & HR, Local Compliance Officer, PAUL HARTMANN


Ewelina Romańska, HR & Communication Director, BIOTON

  • jakie fakty i dane mogą nas wspierać przy zarządzaniu utalentowanymi pracownikami
  • kiedy zwrócić uwagę na wynagrodzenia i system premiowania by zapobiec odchodzeniu z przyczyn finansowych
  • jak wypracować kompromis pomiędzy oczekiwaniami pracownika a możliwościami pracodawcy

Jak wdrożenie nowego systemu i nowe dane wsparły proces zarządzania talentami w organizacji

Beata Piwnik, Dyrektor Pionu HR, GRUPA HASCO

  • co zadecydowało o decyzji o inwestowaniu w nowy system
  • jak poradziliśmy sobie z największymi wyzwaniami przy wdrożeniu nowego system
  • Talent Management w oparciu o dane

Sesja Marketing #2:

Jak radzić sobie ze złożonością procesów omnichannelowych

Turkusowa Pharma. Wyzwania w przygotowaniu organizacji do fundamentalnej zmiany sposobu działania


Łukasz Migda, Head of Marketing & Sales Operations CEE, BAYER


Marek Ignyś, Head of Sales Excellence & Training, BAYER

  • jak przygotować zespoły do pracy w samoorganizującym się środowisku bez hierarchii i managementu
  • cele nastawione na Outcomes
  • człowiek w centrum zmiany czyli humanokracja w praktyce

Cross-funkcyjny zespół – od czego dzisiaj zależy sukces jego pracy przy przygotowywaniu strategii produktowej


Monika Adamowicz, Business Strategy Lead, ROCHE

  • struktura, kompetencje i umiejętności
  • proces tworzenia strategii – na co uważać, czego się wystrzegać
  • skąd wziął się sukces – przykład case study

Jak budować pozytywne omnichannelowe doświadczenie odbiorcy z naszych produktem

  • wykorzystanie danych
  • efektywna współpraca z innymi działami
  • osiąganie spójności przekazu

Jak radzić sobie z aktualnymi wyzwaniami podczas budowania efektywnej i zoptymalizowanej kosztowo omnichannelowej komunikacji – dyskusja panelowa

Paneliści:

Grzegorz Firczyk, Digital Marketing & eCommerce Director, ADAMED PHARMA

Aleksandra Ożóg, Marketing Lead & Omnichannel Lead, GILEAD SCIENCES

  • jak radzić sobie z brakiem odpowiednich narzędzi i systemów oraz wdrażaniem globalnych rozwiązań na lokalnym rynku
  • czynniki sukcesu cross-funkcyjnego zespołu budującego komunikację omnichannelową
  • agencja marketingowa jako klient i jak z nim rozmawiać by się dobrze rozumieć i jak współpracować by osiągnąć założone cele promocyjne
  • optymalizacja kosztów – jak to osiągnąć

Sesja Sale #2:

Jak włączyć zespół SF w transformację cyfrową

Jak narzędzia i dane HR mogą wspierać dyrektora sprzedaży w zarządzaniu zespołem SF i budowaniu ich zaangażowania

Arkadiusz Budzinski, General Manager, IPSEN


Joanna Sosnowska, HR Director Poland & Ukraine, IPSEN

  • współpraca dyrektora sprzedaży z działem HR
  • wprowadzane zmiany na podstawie wniosków z analizy danych
  • zarządzanie rozwojem i kompetencjami sprzedawców w dłuższej perspektywie

Jak marketing wspiera SF w zarządzaniu zintegrowaną komunikacją promocyjną

Radosław Pilipczuk, Poland Prescription Med. BU GP Head, ANGELINI PHARMA

  • zespół sprzedaży jako jedno z wielu ogniw w omnichannelowym systemie komunikacji do odbiorcy
  • znaczenie różnorodności kompetencji i doświadczeń
  • jak współpracować cross-działowo wykorzystać dostępne narzędzia by osiągać cele biznesowe

Jak lider zespołu sprzedaży i pracodawca mogą aktualnie wspierać przedstawicieli w realizacji planu sprzedaży kanałami cyfrowymi

Małgorzata Wanke, National Projects and Programs Manager, BOEHRINGER INGELHEIM

    • jak przekonywać zespół sprzedaży do zdalnych kontaktów ze środowiskiem medycznym
    • w jakie narzędzia i wsparcie powinno się inwestować
    • jak lider może wpłynąć na poziom zaangażowania i postawy w zespole

Rozwój i przyszłość działu sprzedaży branży pharma & medical – dyskusja panelowa

Paneliści:

Kamila Niska, Sales Director, COLOPLAST


Tomasz Grzywnowicz, Marketing and Sales Director, POLFA TARCHOMIN

Małgorzata Ozimek, National Sales Manager Pharmacy & eCommerce, NUTRICIA

  • zmiany w modelu pracy przedstawiciela i KAMa w przyszłości w kontekście zmian na rynku aptek
  • jak cyfryzacja i automatyzacja wpływają na procesy i pracę w dziale sprzedaży
  • wpływ rozwiązań opartych o digital na kompetencje przedstawicieli i KAMów

Sesja HR #2:

Jak dzięki analizie danych i nowym technologiom
doskonalić procesy HR

Jakie dane HR są kluczowe i jaki mogą mieć wpływ na organizację

Joanna Molga, HR Head, ZENTIVA

  • dobór analizowanych wskaźników HR do naszych potrzeb
  • jak monitorować KPI HR
  • kiedy wdrażać zmiany w organizacji opierając się na wnioskach płynących z analizy danych

Jak analiza danych HR wspiera procesy w organizacji

Małgorzata Lasota, EMEA People Service Lead, GSK

  • stosowane narzędzia i wskaźniki HR
  • wnioski z analizy danych a potrzebne zmiany w organizacji
  • prezentacja danych HR przed zarządem

chatGPT w procesach HR – dobrodziejstwo czy pułapka

  • zastosowania chatGPT w dziale HR
  • czy podpowiedzi chatGPT są wiarygodne
  • na co zwracać uwagę by nie popełniać błędów decyzyjnych

Dane HR i Sztuczna Inteligencja – ryzyka, pułapki ale i szanse dla działu HR i organizacji – dyskusja panelowa

  • jak dobierać KPI HR do analizy danych
  • analiza danych a podejmowanie szybkich i właściwych decyzji
  • możliwości zastosowań SI i ryzyka jakie się z nimi wiążą