Pharma PLanet 2023

Cost management. Drug safety. Employee motivation.

8-9 listopada 2023r.

Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

1 dzień, 8 listopada 2023 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 8 listopada 2023 r.

SESJA PLENARNA #1 | Jak zapewnić polskiemu pacjentowi bezpieczeństwo lekowe

Warsztaty - PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION

jak zrównoważyć koszty
z bezpieczeństwem dostaw

SESJA SALES & MARKETING #1:

Jak skutecznie docierać do klienta
i budować jego zaangażowanie

SESJA HR:

Jak zarządzać wynagrodzeniami i benefitami wobec presji pracowników i wysokiej inflacji

NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 9 listopada 2023 r.

SESJA PLENARNA #2 | Jak radzić sobie z lawinowo rosnącymi kosztami i wysoką inflacją

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA PROCESS OPTIMIZATION:

Jak optymalizować procesy
w czasach kryzysu

SESJA SALES & MARKETING #2:

Jak stworzyć efektywną i spójną  omnichannelową komunikację do odbiorcy

SESJA SALES & HR:

Jak motywować zespół Sales Force
i jak GO Utrzymać w organizacji

}

7:45*

Rejestracja

}

8:20

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Mariusz Szędzioł Senior Sales Account Manager, BRAVE


Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #1:

Jak zapewnić polskiemu pacjentowi
bezpieczeństwo lekowe

Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

}

8:30-9:10

Jak zapewnić bezpieczeństwo lekowe w Polsce – czy to jest możliwe w aktualnej rzeczywistości – dyskusja panelowa

Moderator:
Oskar Luty, Partner, Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD

Paneliści:
Jan Kruk, Prezes Zarządu, CENTRALA FARMACEUTYCZNA CEFARM

Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA, FARMACJA POLSKA

Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPP

  • bariery ze strony regulacji prawnych
  • dostawy zza granicy – największe aktualne wyzwania
  • warunki dla opłacalnej produkcji leków w Polsce
}

9:10-9:15

SESJA Q&A

}

9:15-9:55

Jak trend cyfryzacji zmienia sytuację pacjenta i komunikację z rynkiem pharma & medical – dyskusja panelowa

Moderator:
dr hab. n. prawn. Radosław Tymiński, Specjalista prawa medycznego i farmaceutycznego, KANCELARIA R.P. RADOSŁAW TYMIŃSKI

Paneliści:

Aneta Górska-Kot, Head of Peadiatric Department, SZPITAL DZIECIĘCY IM. PROF. DR MED. J. BOGDANOWICZA SPZOZ

dr n. med. Justyna Tymińska, lekarz medycyny rodzinnej, UCZELNIA ŁAZARSKIEGO

Jakub Chwiećko, lekarz pediatra, Partner Zarządzający, Sieć Lekarzy Innowatorów, Naczelna Izba Lekarska

Agnieszka Rogulska, lekarz, Międzyleski Szpital Specjalistyczny

  • e-recepty i nowe usługi dla pacjenta – szanse i niebezpieczeństwa
  • transformacja cyfrowa opieki medycznej
  • firma branży pharma & medical jako wsparcie lekarza i pacjenta
}

9:55-10:00

SESJA Q&A

}

10:00-10:20

Efektywne ZARZĄDZANIE dokumentacją medyczną, pracowniczą i przestrzenią w sektorze farmaceutycznym

Monika Kobylińska, Business Development Executive, IRON MOUNTAIN

  • zewnętrzne przechowywanie dokumentacji
  • zarządzanie procesami i cyfryzacja
  • bezpieczeństwo danych w zgodzie z przepisam
}

10:20-10:25

SESJA Q&A

}

10:25-10:45

PRZERWA NA KAWĘ

}

10:45-11:10

Rozwój usług opieki farmaceutycznej jako źródło szans dla pacjenta i branży pharma & medical

dr n. farm. Piotr Merks, Przewodniczący Związku Zawodowego Pracowników Farmacji (ZZPF), Sekretarz  Generalny Employed Pharmacist Europe (EPhEU), Adiunkt, CWM UKSW

  • jaki jest aktualnie polski pacjent i jak otoczenie wpływa na jego zachowania w kontekście leczenia
  • kto i jak może zwiększyć bezpieczeństwo lekowe pacjenta
  • w jakim kierunku zmierzamy jako pacjenci, system i jako biznes
}

11:10-11:15

SESJA Q&A

}

11:15-11:35

Jak zbudować platformę danych realizującą bieżące potrzeby analityczne i gotowe do wykorzystania Generative AI

Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK

  • Generative AI
  • potrzeby analityki real-time
  • nowoczesne platformy danych
  • miejsce dla Generative AI
}

11:35-11:40

SESJA Q&A

}

11:40-12:20

Podsumowanie roku 2023 i prognozy na przyszłość dla branży pharma & medical – wyzwania, szanse, zagrożenia – dyskusja panelowa

Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

Paneliści:

Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY

Andrzej Stachnik, Prezes, ZPHF

Dorota Pawłowska, Sales Director, ROCHE DIABETES CARE

Marcin Drzewiecki, Prezes, Iron Mountain Polska

  • niestabilne otoczenie organizacji, wzrost kosztów i oczekiwań pracowników w zakresie wynagrodzeń
  • zapewnienie bezpieczeństwa lekowego i dostępu do nowoczesnych terapii w Polsce
  • postępujący trend digitalizacji i wykorzystywania AI
}

12:20-12:25

SESJA Q&A

}

12:25-12:45

en flag

How technology is changing healthcare engagement and therapy delivery

Gaelle Boterf, Director – Go To Market – Healthcare & Life Sciences – EMEA, SALESFORCE

  • building new systems of engagement
  • creating a more connected experience for HCPs and patients
  • delivering personalized treatments
}

12:45-12:50

SESJA Q&A

}

12:50-13:40

LUNCH

}

13:40-14:25

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE

Efektywne kanały komunikacji z lekarzem

Tetiana Zholudenko, Chief Executive Officer, MDM

Tomasz Kuźnicki, Country Head MDM Poland, MDM

Zapraszamy na innowacyjną formę warsztatów, w których porównamy Państwa opinię z najnowszymi wynikami przeprowadzonego przez nas badania dotyczącego „Efektywnych kanałów komunikacji z lekarzem.” W trakcie warsztatów zaprezentujemy w formie wideo wyniki badania oraz odpowiedzi lekarzy m.in. na takie pytania:
– jakie kanały komunikacji preferują?
– jakimi kanałami chcą otrzymywać informacje zawodowe?
– jakie mają oczekiwania dotyczące różnych rodzajów komunikacji zdalnej, w tym różnych mailingów, aplikacji czy wizyt zdalnych?
W trakcie warsztatów porównamy odpowiedzi lekarzy ze zdaniem ekspertów marketingu. Będziemy chcieli zadać Państwu podobne pytania i porównać z odpowiedziami lekarzy.
Sprawdźmy wspólnie czy myślimy podobnie, czy komunikujemy się z lekarzami we właściwy i oczekiwany przez nich sposób.
A może dojdziemy do wniosku, że nie należy słuchać opinii odbiorców?

Tylko 40 miejsc!

Obowiązek zapewnienia dostępności leków i dystrybucja w formule 10×10 – jak stosować nowe reguły refundacyjne w praktyce obrotu

Oskar Luty, Partner, Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD

Marcin Flak, Radca prawny, Partner, Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD

Karol Korszuń, Adwokat, Partner, KANCELARIA FAIRFIELD

Za nami największa od 12 lat reforma ustawy o refundacji. Nowelizacja znacznie rozszerza obowiązki oraz odpowiedzialność firm farmaceutycznych za zapewnienie ciągłości dostaw leków. Wprowadza ona wymóg utrzymywania znacznych zapasów leków na terenie Polski oraz przewiduje zupełnie nowy reżim dystrybucji produktów zagrożonych brakiem dostępności.
Warsztaty pozwolą Państwu dowiedzieć się, w jaki sposób reforma wpłynie na praktykę obrotu lekami refundowanymi. Eksperci z Kancelarii Fairfield doradzą, jak przygotować się na nadchodzące zmiany oraz podpowiedzą, jak stosować nowe reguły refundacyjne w praktyce.

Tylko 40 miejsc!

Process Communication Model – poznaj unikatowy model komunikacji, który uratował misje NASA

Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR

6 percepcji – 6 modelów osobowości- dlaczego nie możemy się porozumieć

 

jak mówić, motywować i angażować zespoły bez nieporozumień i konfliktów

jak poszerzyć swoje możliwości komunikacyjne

Tylko 30 miejsc!

Wystarczy chwila nieuwagi by jedna osoba zniszczyła cały zespół!!!

Paweł Prokopczuk, Trener, ISPIRATO

Współodpowiedzialność w zespołach cross funkcyjnych, czyli historia tego, dlaczego wciąż̇ jesteśmy istotami emocjonalnymi w świecie pełnym kompetencji i logiki!
W dzisiejszych czasach wszechobecnego przepływu informacji, zmian zachodzących w ułamkach sekund, posiadania najnowocześniejszych technologii czy najbardziej utalentowanych i doświadczonych Menedżerów od swojej konkurencji, nadal bardzo trudno jest osiągnąć zamierzone rezultaty. To co pozostaje jedyną trwałą przewagą konkurencyjną, w dużej mierze niewykorzystaną, to praca zespołowa.
Pracę zespołową trudno mierzyć i jest ona również niezwykle trudna w realizacji. Nie można jej kupić, nie można jej zdobyć zatrudniając geniusza intelektu z najlepszych na świecie szkół biznesu. Wymaga tak wielkiej odwagi i dyscypliny – a także energii emocjonalnej – że może ich zabraknąć nawet najbardziej chętnym zespołom.
Pomimo tego jej moc jest niezaprzeczalna. Gdy ludzie zbierają się razem, odkładają na bok swoje indywidualne potrzeby na rzecz dobra wspólnego, mogą osiągnąć coś, co może wydawać się niemożliwe na papierze. Eliminując gry polityczne i dezorientację, gnębiące większość organizacji, osiągają więcej w krótszym czasie i niższym kosztem. A to jest warte wielkiego wysiłku.
Skupimy się na:
Wykorzystaniu zewnętrznej inspiracji do zmiany podejścia przy budowaniu efektywnej interakcji w zespole.
Mechanizmach wpływu naszych emocji na prowadzenie produktywnych dyskusji, podejmowanie decyzji, przekazywanie informacji zwrotnej oraz motywację do codziennego działania.

Tylko 30 miejsc!

}

14:25-14:45

PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA Logistics & DISTRIBUTION:

Jak zrównoważyć koszty
z bezpieczeństwem dostaw

Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

}

14:45-15:10

Oszczędności, które generują koszty

Tadeusz Czerwiński, Kierownik Magazynów i Logistyki, APTEKA SŁONECZNA

  • nowe projekty – czy doświadczenie wystarczy
  • przyoszczędzone „drobiazgi”
  • firmy zewnętrzne – granica zaufania
}

15:10-15:15

SESJA Q&A

}

15:15-15:35

Współczesne trendy w outsourcingu farmaceutycznym

Tomasz Nawrocki, Dyrektor Obszaru Usług dla Producenta w Grupie Neuca; Prezes, SYNOPTIS INDUSTRIAL

  • kiedy warto skorzystać z outsourcingu?
  • outsorcing a zarządzanie wiedzą
  • case study: model punktowy oraz kompleksowy
}

15:35-15:40

SESJA Q&A

}

15:40-16:20

Jakie rozwiązania w logistyce i dystrybucji są potrzebne by obniżyć koszty i zapewnić większą produkcję w branży pharma & medical
DYSKUSJA PANELOWA

Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA

Paneliści:
Magdalena Kostrzeńska, Kierownik Działu Zarządzania Dostawami, POLFA TARCHOMIN

Piotr Pietrucha, Supply Director and Member of Sandoz Executive Committee, SANDOZ

Dariusz Deja, Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji Międzynarodowej, ADAMED

Piotr Rabczuk, Supply Chain Director, MERCATOR MEDICAL

Paweł Janicki, Senior Business Development Director, FM POLSKA

  • współpraca producenta z dostawcami, hurtowniami i regulatorem
  • współpraca z działem zakupów i produkcji
  • automatyzacja i cyfryzacja procesów
}

16:20-16:25

SESJA Q&A

}

16:25-16:40

PRZERWA NA KAWĘ

}

16:40-17:05

Jak zmniejszyć koszty transportu w łańcuchu dostaw wyrobów medycznych

Małgorzata Nosewicz, SCM Director, FRESENIUS KABI

  • zmiana sposobu dostawy
  • skrócenie łańcucha dostaw
  • optymalizacja tras kierowców
}

17:05-17:10

SESJA Q&A

}

17:10

ZAKOŃCZENIE SESJI

SESJA SALES & MARKETING #1:

Jak skutecznie docierać do klienta i budować jego zaangażowanie

Moderator:
Mariusz Borkowski, Dyrektor Ds. Transformacji Cyfrowej i Public Relations, POLFA TARCHOMIN

}

14:45-15:10

Jak pogodzić ogień i wodę czyli o wyzwaniach przed jakimi stoi Sales Manager w dobie post-covidowej transformacji digitalowej

Wojciech Kosior, National Sales Manager Vaccines, SANOFI

  • czy i jak działania digitalowe wciąż wspierają cele indywidualne SR
  • narzędzia czy kontent
  • bariery SR w stosowaniu kanałów zdalnych – co z tym można zrobić
  • wiek odbiorcy a kanały dotarcia, czy to ma znaczenie
}

15:10-15:15

SESJA Q&A

}

15:15-15:35

Q-economy, Q-commerce, Q-data

Paweł Kuryło, Prezes,
SOFTFORYOU

  • czym jest „Q” i jak Softforyou buduje ten rynek w Polsce
  • Q-data jakich nie znacie…
  • podsumowanie i przyszłość rynku farmaceutycznego Q-commerce
}

15:35-15:40

SESJA Q&A

}

15:40-16:20

Jak organizować pracę zespołu sprzedaży w nowej rzeczywistości by zwiększyć dotarcie do klienta
– dyskusja panelowa

Moderator:
dr n. farm. Grzegorz Dołęga, Niezależny Ekspert

Paneliści:
Dorota Pawłowska, Sales Director, ROCHE DIABETES CARE

Rafał Smulski, Senior National Sales Manager CARDIO, SANDOZ

Sebastian Cudny, Niezależny Ekspert

Karol Chlebiński, Senior Sales Manager, SONOVA

Adam Zawisz, Sales Director, FarmaProm

  • hybrydowy model docierania do klienta – wady i zalety
  • upraszczanie procesów i wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i AI
  • elastyczność czasu pracy
}

16:20-16:25

SESJA Q&A

}

16:25-16:40

PRZERWA NA KAWĘ

}

16:40-17:05

Jak aktualnie współpracować z apteką – szanse i wyzwania

Michał Gliszczyński, Sales Director Pharmacy Channel, HALEON

  • negocjacje z kupcem w warunkach wysokiej inflacji
  • wyzwania w zarządzaniu zespołem podczas launch’u nowego produktu
  • opieka farmaceutyczna – znaczenie dla współpracy
}

17:05-17:10

SESJA Q&A

}

17:10

ZAKOŃCZENIE SESJI

SESJA HR:

Jak zarządzać wynagrodzeniami i benefitami wobec presji pracowników i wysokiej inflacji

Moderator:
Joanna Gostik-Mewald, HR Director, Europe East, SIGNIFY

}

14:45-15:10

Planowanie wynagrodzeń w oparciu o analizę kompetencji, czyli skill matrix jako podstawa polityki wynagradzania

Anna Tyniec-Rogoś, HR Analytics Business Partner, PPF HASCO-LEK

  • czy na pewno najlepiej płacimy tym, którzy najwięcej potrafią
  • jak zdefiniować ryzyko personalne dla pracowników z najwyższymi kompetencjami
  • rynkowa stawka, ale czy rynkowe kompetencje
}

15:10-15:15

SESJA Q&A

}

15:15-15:55

Jak aktualnie zarządzać wynagrodzeniami i benefitami w branży pharma & medical – dyskusja panelowa

Moderator:
Joanna Gostik-Mewald, HR Director, Europe East, SIGNIFY

Paneliści:
Agnieszka Granas-Dominiak, Dyrektor ds. Personalnych, STADA

Przemysław Karaman, Dyrektor HR, BALTON

Anna Kurpiel-Nowak, Total Rewards Manager, Business Area Europe East & South, NOVO NORDISK

Monika Kobierska, Head of HR and Organization, USP ZDROWIE

Ewelina Romańska, Human Resources Director, BIOTON

  • na co zwracać uwagę przy przeglądzie wynagrodzeń i benefitów
  • jakie dane mogą nam pomóc przy podejmowaniu decyzji
  • jak dopasować siatkę płac i premie do oczekiwań pracowników i możliwości pracodawcy
}

15:55-16:00

SESJA Q&A

}

16:00-16:15

PRZERWA NA KAWĘ

}

16:15-16:40

Jak znaleźć środki finansowe w organizacji na podwyżkę wynagrodzeń

Przemysław Karaman, Dyrektor HR, BALTON

  • przegląd aktualnej siatki płac
  • zmiany w systemach premiowych i benefitów
  • współpraca z dyrektorem finansowym
}

16:40-16:45

SESJA Q&A

}

16:45-17:10

Jak odpowiadać na oczekiwania kluczowych pracowników w zakresie wynagrodzeń i benefitów

Marta Rojek-Czech, Head of Human Resources, SERVIER

Marta Dołęga, Total Rewards Senior Manager, SERVIER

  • segmentacja pracowników i rozmowy na temat ich potrzeb
  • zmiany w wynagrodzeniach i benefitach – współpraca z liderami działów
  • szacowanie ryzyka przy podejmowaniu decyzji w zakresie płac
}

17:10-17:15

SESJA Q&A

}

17:15-17:40

Jak zatrzymać najlepszych pracowników w organizacji w czasach wysokiej inflacji

Ewelina Romańska, Human Resources Director, BIOTON

  • czy właściwie płacimy najlepszym
  • jak dopasować wynagrodzenia do stawki rynkowej
  • co jest kluczowe w budowaniu lojalności pracownika
}

17:40-17:45

SESJA Q&A

}

17:45

ZAKOŃCZENIE SESJI

}

17:40-21:00

}

17:10

NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING

}

18:30-20:30

Zapraszamy na szczególną atrakcję podczas naszego FORUM – wieczorną grę symulacyjną:

Intercultural Marketing Pharma Game

Michał Dziekoński, Właściciel, Dyrektor Zarządzający, GAMEA & MARKEA

Rywalizując w kilku zespołach, poznamy w aktywny sposób różnice kulturowe w podejściu do klientów na różnych rynkach: amerykańskim, polskim, niemieckim czy też ukraińskim. Dla zwycięskiego zespołu przewidujemy oczywiście ciekawe nagrody, a dla pozostałych – nagrody pocieszenia.

}

21:00

ZAKOŃCZENIE i DNIA FORUM

*Godziny są godzinami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie