Drive your organization safely in BANI world with the best employees!
6-7 listopada 2024 r.
Hotel Courtyard by Marriott, ul. Żwirki i Wigury 1, Warszawa
PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 dzień, 6 listopada 2024 r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 6 listopada 2024 r.
SESJA PLENARNA #1 | Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION
Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania
SESJA MARKETING #1:
Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta
SESJA SALES #1:
Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF
SESJA HR #1
Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 7 listopada 2024 r.
SESJA PLENARNA #2 | Jak przeprowadzić organizację przez zmianę i skorzystać z nowych możliwości technologicznych
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA MARKETING #2
Jak radzić sobie ze złożonością procesów omnichannelowych
SESJA SALES #2:
Jak włączyć zespół SF w transformację cyfrową
SESJA HR #2
Jak dzięki analizie danych i nowym technologiom doskonalić procesy HR
PROGRAM FORUM
1 dzień, 6 listopada 2024 r.
8:00*
Rejestracja
8:50
OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Kępka, Project Manager, BRAVE
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA #1:
Jak aktualnie zabezpieczyć organizację i leki dla pacjenta
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
9:00-9:10
Znaczenie edukacji Pacjentów – raport „Rola samoleczenia w systemie opieki zorientowanym na wartość zdrowotną”
Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY
- znaczenie samoleczenia dla pacjenta i systemu ochrony zdrowia: odpowiedzialne korzystanie z leków OTC, samodzielne zarządzanie drobnymi dolegliwościami, odciążenie systemu opieki zdrowotnej
- korzyści płynące z leków OTC dla pacjentów: szybka reakcja na pierwsze objawy choroby, zwiększenie autonomii i komfortu pacjentów
- profilaktyka zdrowotna i edukacja pacjentów: świadomość zdrowotna i odpowiedzialne samoleczenie
9:10-9:15
SESJA Q&A
9:15-10:05
Nowelizacja Ustawy Refundacyjnej – w jakim kierunku dzięki niej zmierzamy jako pacjenci i jako branża pharma & medical – dyskusja panelowa
Moderator:
Oskar Luty, Adwokat, Partner-Założyciel, KANCELARIA FAIRFIELD
Paneliści:
Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA FARMACJA POLSKA
Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF
Agnieszka Grzybowska-Zalewska, Prezes Zarządu, Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA
Ewa Jankowska, Prezes, PASMI POLSKI ZWIĄZEK PRODUCENTÓW LEKÓW BEZ RECEPTY
Jan Kruk, Prezes Zarządu, Centrala Farmaceutyczna CEFARM
- czy jest możliwa produkcja API w Polsce i w Europie i jak aktualnie pozyskiwać API
- jak zapewnić ciągłość dostaw i znaczenie zapisów o utrzymaniu 3-miesięcznego zapasu leków
- rola leków OTC w systemie ochrony zdrowia
10:05-10:10
SESJA Q&A
10:10-10:30
Pathways to Efficiency: Build on 20 years of growth to Create The Next Generation of Pharma Logistics
Alexandre de Beaupuy, Group Development Director FM Health, Beauty & Luxury, FM LOGISTIC
- bring Expertise on a constantly evolving industry
- accompany customers on new Developments, specific Needs & rising Opportunities
- anticipate together & Plan for a sustainable future
10:30-10:35
SESJA Q&A
10:35-10:55
PRZERWA NA KAWĘ
10:55-11:20
Jak CEO może zawczasu przygotować organizację rynku farmaceutycznego na nagły wstrząs
Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN
- aktualne zagrożenia wpływające na stabilność organizacji
- rozważania różnych scenariuszy
- odpowiedzialność CEO i liderów i jak budować odporność organizacji
11:20-11:25
SESJA Q&A
11:25-11:45
A może zróbmy to trochę inaczej niż zwykle
Tomasz Przybyła, Business Support Manager, PHARMIND
- merytoryczne podpowiedzi dla lekarzy podczas wizyty pacjenta
- wsparcie w realizacji i rozliczaniu kontraktów
- automatyzacja zapewniania dostępności produktów w aptekach
11:45-11:50
SESJA Q&A
11:50-12:20
Jak wybielić czarnego łabędzia w branży pharma & medical czyli o minimalizowaniu skutków niespodziewanych zdarzeń – fireside chat
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
Goście:
Andrzej Stachnik, Prezes, ZPHF
Maksymilian Świniarski, CEO, POLFA TARCHOMIN
- aktualne zagrożenia dla firmy i branż – mniej i bardziej prawdopodobne
- jak zabezpieczyć biznes przed wstrząsami typu konflikt zbrojny i cyberatak
- jakie mamy aktualnie możliwości w zakresie zabezpieczenia pacjentów i co warto poprawić
12:20-12:25
SESJA Q&A
12:25-12:45
Jak wciągnąć farmaceutę do gry
Edyta Olczak, Senior Project Manager, Team Leader, QAH
Damian Majewski, Digital Manager,QAH
- co naprawdę ich kręci – Nie zgaduj! Dowiedz się, co sprawia, że farmaceuci chcą działać z zaangażowaniem
- zamień szkolenie w przygodę – Dlaczego nie zmienić nudnych wykładów w coś, co wciąga jak dobra gra
- nagrody, które mają sens – Nie chodzi o kolejny długopis. Odkryj, co farmaceuci naprawdę cenią
12:45-12:50
SESJA Q&A
12:50-13:40
PRZERWA NA LUNCH
13:40-14:25
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
Kolejna zmiana Ustawy refundacyjnej (SZNUR) – skutki dla biznesu
Marcin Flak, Radca Prawny, Partner-Założyciel, Kancelaria Fairfield
- Przed nami kolejne zmiany w Ustawie o refundacji. Dotkną one różnych obszarów, szczególnie obowiązków związanych z zapewnieniem ciągłości dostaw. Eksperci z Kancelarii Fairfield przedstawią praktyczne skutki najważniejszych zmian i zaproponują jak się do nich przygotować.
Limit: 30 osób
Kompleksowe i w 100% cyfrowe zarządzanie dokumentami w jednym miejscu – nowoczesne rozwiązania dla branży farmaceutycznej i medycznej
Marta Klepka, Head of Marketing, AUTENTI
Anna Krasuska, Head of Sales, AUTENTI
- Praktyczne przykłady cyfrowych rozwiązań związanych z zawieraniem umów w branży medycznej i farmaceutycznej
- Sposoby na skuteczne przeprowadzenie transformacji cyfrowej w swojej organizacji
- Rozwiązania na wyzwania związane z regulacjami, ochroną danych i zarządzaniem dokumentacją
- Dyskusja o najlepszych praktykach zawierania umów w obszarach – sprzedaży, zakupów, administracji, zarządzania projektem, marketingu oraz HR
- Wymiana doświadczeń i interaktywna sesja z uczestnikami
Limit: 30 osób
Niewidoczna siła między doskonałą strategią a jej egzekucją: Sojusznik czy Wróg
Grzegorz Dudziński,
Właściciel, ISPIRATO
- Wiele firm doskonale radzi sobie z tworzeniem świetnych strategii produktowych i budowaniem silnych kompetencji działów sprzedaży. Jednocześnie nierzadko na drodze między opracowaniem tych strategii a ich egzekucją pojawia się niewidoczny czynnik, który decyduje o tym, czy ludzie będą z zaangażowaniem i współodpowiedzialnością dążyć do ich realizacji, czy też skupią się na udowadnianiu, że znów się nie uda osiągnąć zamierzonych celów.
- Tym niewidzialnym czynnikiem jest praca zespołowa – często niedoceniana, ponieważ wpływa w tak wszechstronny i przenikliwy sposób na zespół, że trudno ją zmierzyć, a jeszcze trudniej zbudować i pielęgnować na co dzień.
- Praca zespołowa to jedyna trwała przewaga konkurencyjna, której nie da się kupić ani wdrożyć za pomocą technologii. Wymaga odwagi, dyscypliny i zaangażowania emocjonalnego, każdego z członków zespołu, a przede wszystkim lidera.
- Pomimo iż praca zespołowa jest tak trudno mierzalna i osiągalna, jej moc jest niezaprzeczalna. Gdy ludzie zbierają się razem, odkładają na bok swoje indywidualne potrzeby na rzecz dobra wspólnego, mogą osiągnąć coś, co może wydawać się niemożliwe na papierze.
Eliminując gry polityczne i dezorientację, gnębiące większość organizacji, osiągają więcej w krótszym czasie i niższym kosztem. A to jest warte wielkiego wysiłku. - Zapraszam do głębszej refleksji nad tym, dlaczego świadoma praca nad efektywnością zespołową może być odpowiedzią na wyzwania współczesnego biznesu i jak uczynić ją realnym narzędziem do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej i sukcesu zespołu.
Limit: 30 osób
„Ja jestem ok – Ty jesteś ok” – czyli jak kompetencje miękkie wpływają na efektywność biznesową
Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR
- czym jest zdrowa współzależność i jaki ma wpływ na efektywność zespołu
- intelektualny cud i katastrofa w zarządzaniu – lider bez kompetencji miękkich
- jak podnieść efektywność poprzez wartości, samoświadomość i prawdziwą współpracę
Limit: 30 osób
14:25-14:45
PRZERWA NA KAWĘ I PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA Logistics & DISTRIBUTION:
Jak optymalizować procesy oraz wdrażać nowe rozwiązania
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
14:45-15:10
Jak optymalizować działania w dziale logistycznym i łańcuchu dostaw
Wiesław Majewski, Supply Chain Expert, Board Advisor, DR. MAX
- zarządzanie magazynem i dostawami
- upraszczanie i automatyzacja procesów
- sprawna współpraca z producentem/dostawcą/odbiorcą
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
Wyzwania i perspektywy polskiego rynku farmaceutycznego okiem operatora logistycznego
Paweł Janicki, Senior Business Development Director, FM LOGISTIC
- czy rosnąca konkurencja na rynku doprowadzi do presji cenowej producentów
- jak obniżać koszty dystrybucji i logistyki
- czy sztuczna inteligencja i automatyzacja procesów rzeczywiście wspiera sektor farmaceutyczny
- czy uwarunkowania prawne, współpraca firm w zakresie refundacji wspiera rozwój branży
- czy warunki demograficzne w Polsce są szansą na rozwój sektora farmaceutycznego i nowe usługi
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:30
Łańcuch dostaw w świecie BANI – jak zapewnić dostępność produktów i minimalizować koszty – dyskusja panelowa
Moderator:
Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICA
Paneliści:
Tomasz Marchewa, Group Supply Chain Director, US PHARMACIA
Magdalena Glinka, Supply Chain Director, STADA
Tadeusz Czerwiński, Kierownik Magazynów i Logistyki, Apteka Słoneczna
Grażyna Sass, Head of Supply Chain, BOEHRINGER INGELHEIM
Tomasz Nawrocki, Contract Manufacturing & Supply Chain Service Director, GRUPA NEUCA
- aktualne czynniki ryzyka wpływające na stabilność i koszty łańcuchów dostaw
- zarządzanie stanami magazynowymi – nowe strategie w oparciu o wytyczne NUR
- znaczenie usprawnień, monitoringu i analizy danych w logistyce i łańcuchu dostaw
16:30-16:35 | Sesja Q&A
16:35-16:45 | Przerwa na Kawę
16:45-17:05
Doskonalenie łańcucha dostaw: Strategie specjalnie dostosowane dla producentów farmaceutycznych
Tomasz Kozłowski, Business Development Director CEE, UPS Healthcare
- Dostosowanie się do nowej strategii produktowej: Jak zmiany w produktach kształtują strategie dystrybucji
- Optymalizacja dystrybucji: Innowacyjne scenariusze usprawniające wydajność łańcucha dostaw
- Maksymalizacja zysku: Wymierne korzyści wynikające z transformacji w dystrybucji
17:05-17:10 | Sesja Q&A
17:10-17:35
Jak skutecznie i sprawnie prowadzić zdalne negocjacje z sieciami aptek
Joanna Ossowska-Nowicka, Head of New Business, Primavera Parfum
- perfekcyjne przygotowanie do spotkania. Znajomość historii współpracy z klientem, osiąganych targetów oraz budżetów inwestowanych w klienta
- znajomość technik negocjacyjnych i umiejętność ich użycia
- skuteczne doprowadzenie do zakończenia negocjacji oraz prowadzenie dalszej współpracy
- podejście do współpracy z klientem z przekonaniem o owocnej i efektywnej kooperacji
17:35-17:40 | Sesja Q&A
17:40 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:10-20:10 | NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING i Barem z DRINKAMI
SESJA MARKETING #1:
Jakie są dzisiaj strategie rozwoju komunikacji marketingowej do środowiska medycznego i pacjenta
Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA
14:45-15:10
Jak budować swoją przewagę konkurencyjną na marketplace
Anna Sztupecka-Podawca, Group Category Manager Health Allegro CEE Region, ALLEGRO
- marketplace dla przemysłu farmaceutycznego- czy w ogóle warto
- jakie są czynniki sukcesu
- jaki model działania wybrać i inne wyzwania organizacyjne
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
Nadchodzi czas influencerów medycznych – jak to wykorzystać
Rafał Staszkiewicz, Growth Director, GPD HEALTH
- cała prawda o influencerach na rynku zdrowia
- rosnąca popularność influencerów medycznych (HCP Influencers)
- rola influencerów w komunikacji do pacjenta i HCP
- dlaczego firmy farmaceutyczne powinny mieć strategię wykorzystania influencerów medycznych
- zasady współpracy z influencerami medycznymi
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:30
Potrzeby lekarzy jako punkt wyjścia do budowania strategii działania marketera – dyskusja panelowa z udziałem lekarzy
Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICA
Paneliści:
Mateusz Patorski, Marketing Manager CNS, ANGELINI PHARMA
Małgorzata Masierek, Medical Marketing Director, BIOTON
Anna Rosada, Asystentka dydaktyczna w Studium Komunikacji Medycznej, lekarz POZ, WUM, DOM MED
Małgorzata Łyczek, Lekarz medycyny rodzinnej, ZDROWA RODZINA
Aneta Górska-Kot, Head of Peadiatric Department, SZPITAL DZIECIĘCY IM. PROF. DR MED. J. BOGDANOWICZA SPZOZ
lek. Marcin Krajmas, Chief Content Officer, Managing Partner, REMEDIUM
- skąd obecnie czerpiemy dane na temat potrzeb odbiorcy i jak ocenić ich wiarygodność
- jak lekarze postrzegają nasze komunikaty i czy zgodne są z ich potrzebami
- budowanie pozytywnego doświadczenia odbiorcy z naszym lekiem (wyrobem medycznym, supelmentem diety) – wyzwania i pułapki
16:30-16:35 | Sesja Q&A
16:35-16:45 | Przerwa na Kawę
16:45-17:10
„Diagnozuj i lecz” depresję – wsparcie lekarzy POZ i przykład społecznej odpowiedzialności biznesu
Mateusz Patorski, Marketing Manager CNS, ANGELINI PHARMA
- jak ograniczyć wpływ niedostatecznej i zbyt późnej diagnostyki na rozwój rynku
- jak przygotować narzędzie digitalowe, z którym chcą pracować i przedstawiciele i lekarze
17:10-17:15 | Sesja Q&A
17:15-17:40
To educate or to entertain? Nowoczesne strategie komunikacji do farmaceutów w digitalu
Sabina Drażba, Expert Digital Activation Manager, HALEON
- jak wyróżnić się na rynku, kiedy quizów i szkoleń jest „od zatrzęsienia”
- jakie narzędzia marketingu internetowego są najbardziej skuteczne w projektowaniu kampanii digital
- jak wyważyć komunikację edukacyjną, by była ciekawa, ale merytoryczna jednocześnie
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:10-20:10 | NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING i Barem z DRINKAMI
SESJA SALES #1:
Jak dzisiaj rozwijać i ANGAŻOWAĆ ZESPÓŁ SF
Moderator:
Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO
14:45-15:10
Jak stworzyć zaangażowany zespół sprzedażowy, który elastycznie reaguje na zmiany na rynku
Małgorzata Pawlak-Bressa, National Sales Manager, FERRING PHARMACEUTICALS
- aktualna rola szefa zespołu SF
- zarządzanie kompetencjami w zespole
- budowanie zaangażowania, odporności i elastyczności zespołu
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-15:35
„Mój Doktor”, czyli czy potrzebujemy jeszcze Przedstawicieli – fireside chat
Moderator:
Zbigniew Kowalski, Ekspert rynku med & pharma
Gość:
Dr Agnieszka Rogulska, Lekarz medycyny rodzinnej (w trakcie specjalizacji), NZOZ CENTRUM SULEJÓWEK
- profil MedRep na przełomie 2024/2025 – kto się odnajdzie w tej pracy, kogo zaakceptują lekarze jako profesjonalnego współpracownika
- multispamer, czyli jak nie przegrzać z nowoczesnymi narzędziami, które spowodują, że MedRep zniknie z oczu
- czy omnichannel to wsparcie pracy MedRep, czy pomysł na ich zastąpienie? W którą stronę zmierzamy
15:35-15:40 | Sesja Q&A
15:40-16:25
Jak zarządzać emocjami i obawami zespołu SF w dobie automatyzacji, robotyzacji i AI na horyzoncie – dyskusja panelowa
Moderator:
Grzegorz Dudziński, Właściciel, ISPIRATO
Paneliści:
Sylwester Ryś, Head of Sales & Marketing, ZENTIVA
Małgorzata Pawlak-Bressa, National Sales Manager, FERRING PHARMACEUTICALS
Mateusz Dylewski, Digital Marketing Manager, FRESENIUS KABI
- czy obawy SF są uzasadnione
- jak zmniejszyć niepokój zespołu SF i budować atmosferę zaufania
- jakie kompetencje PH i KAM’a są aktualnie najbardziej pożądane przez szefa sprzedaży
16:25-16:35 | Sesja Q&A
16:35-16:45 | Przerwa na Kawę
16:45-17:10
Jak szef sprzedaży i organizacja mogą wspierać przedstawiciela w okresie zmiany na rynku aptecznym
Michał Gliszczyński, Sales Director Pharmacy Channel, HALEON
- przestrzeń na indywidualną pracę z przedstawicielem
- praca nad nastawieniem i motywacją przedstawiciela
- uzupełnianie kompetencji przedstawiciela
17:10-17:15 | Sesja Q&A
17:15-17:40
Od przedstawiciela do KAMA – budowanie motywacji, kompetencji i sukcesu
Kamil Warszawa, Business Development and Activation Lead, ASTRAZENECA
- przygotowanie pracownika do zmiany roli
- współpraca z działem HR
- rola dyrektora sprzedaży we wspieraniu rozwoju pracownika
17:40-17:45 | Sesja Q&A
17:45 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:10-20:10 | NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING i Barem z DRINKAMI
SESJA HR #1:
Jak zmniejszyć rotację i zatrzymać najlepszych pracowników
Moderatorka:
Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS
14:45-15:10
Jak przygotować mentalnie pracownika do pełnienia nowej roli w organizacji
Anna Kamińska, Head of HR, FRESENIUS KABI
- jak wzmacniać pewność siebie
- jak nauczyć radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
- jak pomóc liderowi zarządzać sobą i swoimi nowymi zadaniami
15:10-15:15 | Sesja Q&A
15:15-16:05
Jak aktualnie zmniejszać rotację utalentowanych pracowników – dyskusja panelowa
Moderatorka:
Agata Kleczko, HR Business Partner, VITAMED PHARMACEUTICALS
Paneliści:
Aleksandra Stypułkowska, Country P&O Head People & Organization, NOVARTIS
Monika Kobierska, Dyrektor HR, USP ZDROWIE
Mariusz Łaski, Head of Legal & HR, Local Compliance Officer, PAUL HARTMANN
Ewelina Romańska, HR & Communication Director, BIOTON
- jakie fakty i dane mogą nas wspierać przy zarządzaniu utalentowanymi pracownikami
- kiedy zwrócić uwagę na wynagrodzenia i system premiowania by zapobiec odchodzeniu z przyczyn finansowych
- jak wypracować kompromis pomiędzy oczekiwaniami pracownika a możliwościami pracodawcy
16:05-16:10 | Sesja Q&A
16:10-16:35
Jak zatrzymać najlepszych pracowników w organizacji w czasach kontrofert i niskiego bezrobocia
Justyna Betta, Assoc. HR Director CEE&I, BAXTER
Dorota Dmowska, EMEA HR Manager, BAXTER BUSINESS SERVICES
- jak pracodawca i dział HR mogą wzmacniać więź pracownika z organizacją
- co aktualnie jest kluczowe w budowaniu lojalności pracownika
- czy właściwie płacimy najlepszym i na ile jesteśmy skłonni do dawania im podwyżki
16:35-16:40 | Sesja Q&A
16:40-16:55
Biznesowa Terapia dla Pracowników – od diagnozy do budowania trwałej kultury odporności
Marlena Słaba, CEO, Business Cognitive Coach, Pharma Mentor, Medstar Solutions
- wczesne symptomy kryzysu: identyfikacja toksycznych postaw w organizacji i rola działów HR we wczesnej diagnozie wyzwań pracowników
- mediacje i wsparcie: rola wsparcia terapeutycznego jako innowacyjne narzędzie do szybkiego wzrostu i rozwoju pracownika
- strategia profilaktyki: wzmacnianie kultury samorozwoju jako cel długoterminowy działów HR w budowaniu kultury odpowiedzialności pracownika i organizacji
16:55-17:00 | Sesja Q&A
17:00 | ZAKOŃCZENIE SESJI
18:10-20:10 | NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING i Barem z DRINKAMI
17:00-19:00
NETWORKING I KOKTAJL z LIVE COOKING i Barem z DRINKAMI
19:00
ZAKOŃCZENIE i DNIA FORUM
*Godziny są orientacyjne i mogą ulec zmianie