
Development, drug safety and employees in reality of constant change
8-9 listopada 2022 r.,
HOTEL ARCHE, Al. Krakowska 237, Warszawa
PROGRAM FORUM
Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę
1 dzień, 8 listopada 2022 r.
Schemat forum
1 DZIEŃ, 8 listopada 2022 r.
SESJA PLENARNA #1 | Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji
Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA STRATEGIES & LEGAL REGULATION:
Jak zbudować bezpieczeństwo
zdrowotne w aktualnej sytuacji
SESJA SALES & MARKETING #1:
Jak DOPASOWAĆ PLANY BIZNESOWE
DO ZMIENNYCH POTRZEB RYNKU
SESJA HR:
Jak utrzymać motywację zespołu,
zmniejszyć jego rotację i rozwijać talenty
NETWORKING I KOKTAJL
2 DZIEŃ, 9 listopada 2022 r.
SESJA PLENARNA #2 | W co inwestować i jak rozwijać organizację w czasach wzrostu kosztów
i konfliktu zbrojnego W Ukrainie
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION:
Jak usprawniać i automatyzować procesy logistyczne by zabezpieczyć dostawy leków
SESJA SALES & MARKETING #2:
Jak budować zaangażowanie i rozwijać świadomość klienta wykorzystując komunikację wielokanałową i nowe technologie
SESJA SALES & HR:
Jak efektywnie zarzadzać zespołem I przekonać zespóŁ do hybrydowego modelu pracy
7:30
REJESTRACJA
8:40
OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI
Anna Kępka, Project Manager, BRAVE
Anna Banaś, Managing Director, BRAVE
SESJA PLENARNA #1:
Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji
Moderator:Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
8:50-9:10
Aktualne plany Ministerstwa Zdrowia w zakresie polityki lekowej i współpracy z AOTMiT w zakresie taryfikacji świadczeń
Maciej Miłkowski, Podsekretarz Stanu, MINISTERSTWO ZDROWIA
9:10-9:15
SESJA Q&A
9:15-10:05
Jak zbudować system by zapewnić w kraju bezpieczeństwo zdrowotne – dyskusja panelowa
Moderator:Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
Paneliści:Maciej Miłkowski, Podsekretarz Stanu, MINISTERSTWO ZDROWIA
Sebastian Szymanek, Prezes Zarządu, POLPHARMA
Marta Rosińska, General Manager, ROCHE DIABETES CARE POLSKA
Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF
Dr n. med. Marta Kałużny-Oleksy, Kardiolog, Prezes, POLSKIE STOWARZYSZENIE OSÓB Z NIEWYDOLNOŚCIĄ SERCA
- inwestowanie w innowacyjność firm generycznych
- wyzwania dla firm związane z falą wygasających patentów na leki biologiczne
- koszty lokalnej produkcji i współpraca z publicznymi instytucjami finansującymi prace nad lekami
10:05-10:15
SESJA Q&A
10:15-10:35
Koncepcja data-driven w obsłudze klienta – case study
Renata Bratkowska, Dyrektor ds. Zarządzania Danymi, NEUCA
Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK
10:35-10:40
SESJA Q&A
10:40-10:55
PRZERWA NA KAWĘ
10:55-11:35
Jak zwiększyć dostęp pacjentów do nowoczesnych rozwiązań branży wyrobów medycznych – dyskusja panelowa
Moderator:
Diana Żochowska, Head of Medonet, RINGIER AXEL SPRINGER
Paneliści:
Arkadiusz Grądkowski, Prezes, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych POLMED
Krzysztof Mędrala, CEO, MEDAPP
Prof. nadzw. dr hab. n. o zdr. Andrzej Śliwczyński, Pełnomocnik Dyrektora ds. rozliczeń i kodowania, CENTRALNY SZPITAL KLINICZNY MSWiA W WARSZAWIE
Tomasz Wróbel, V-ce Prezes ds. Finansowych, AESCULAP CHIFA
- znaczenie nowelizacji ustawy wyrobach medycznych dla pacjentów
- dostęp do nowych świadczeń gwarantowanych – ograniczenia i konieczne regulacje
- finansowanie zakupu wyrobu medycznego: limity cenowe, refundacja, fundusz medyczny
11:35-11:55
Podatki w czasach niepewności – jak mądrze oszczędzać w branży pharma & medical
Sylwia Kulczycka, Partner Zarządzająca Linią Biznesową TAX, ALTO
Żaneta Chojnacka, Senior Consultant, ALTO
- zachowanie talentów w firmie – co możemy zaproponować kluczowym pracownikom?
- firmy innowacyjne w centrum uwagi – co dobrego przyniósł Polski Ład dla branży pharma & medical
11:55-12:00
SESJA Q&A
12:00-12:40
Jak pandemia i konflikt zbrojny w Ukrainie zmieniają rynek pharma & medical – dyskusja panelowa
Moderator:Grzegorz Dudziński, CEO, ISPIRATO
Paneliści: Tomasz Németh, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, GEDEON RICHTER POLSKA
Sebastian Cudny, Niezależny Ekspert
dr n. med. Tomasz Maciejewski, Dyrektor, INSTYTUT MATKI I DZIECKA
Roman Pałac, CEO, GEMINI POLSKA
- wpływ zmiany liczby i zachowań pacjentów i lekarzy
- zmiany w łańcuchach dostaw
- rozwój e-commerce i nowych usług
12:40-13:30
Przerwa na LUNCH
13:30-14:15
PROBLEM SOLVING ZONE
MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA
C-level Challenges @ Pharma. Jak działają skuteczni managerowie marketingu w zmieniających się warunkach

Niepewne czasy to najlepszy moment na zdobywanie doświadczeń.
Zapraszamy na warsztaty digital marketingu w formie angażujących ćwiczeń i networkingu.
Jak managerowie pharma&medical myślą i działają w czasach wyzwań, zmiennego rynku i konsumenckiej niepewności? Nauczmy się od siebie jak stawiać cele i wybierać rozwiązania, które je realizują. Przećwiczmy wspólnie, jak pokonywać przeszkody na drodze do rynkowego sukcesu w digitalu.
Od czego zacząć kampanię nowego produktu? Jak strategia pozwoli szybko dotrzeć się do świadomości konsumentów?
Ustalona pozycja na rynku od lat… ale co dalej? Jak przebić sufit wyników?
Kryzys na rynku lub ostra konkurencja? Jak utrzymać pozycję lidera w zmiennym otoczeniu?
W formie warsztatów w grupie zmierzymy się z wyzwaniami na poziomie C-level.
Tylko 36 miejsc!
Jak skutecznie działać w e-commerce w kontekście wyzwań branży farmaceutycznej i medycznej – informacja produktowa, digitalizacja procesów




Podczas warsztatów omówimy kluczowe zagadnienia związane z cyfrową transformacją branży farmaceutycznej. Skupimy się m.in. na modelowaniu informacji produktowej dla e-commerce – krytycznego procesu wspierającego dotarcie z produktem do użytkownika w warunkach ograniczeń reklamowych i prawnych. Opowiemy o digitalizacji procesów bazując na praktycznym doświadczeniu we wdrażaniu systemów e-commerce dla branży pharma & medical oraz przedyskutujemy możliwe rozwiązania tych wyzwań w oparciu o case studies.
Warsztaty odbędą się w mniejszych podgrupach – dla producentów, dystrybutorów i przedstawicieli aptek – żeby jeszcze lepiej dopasować tematykę do specyfiki każdej z nich.
Problem Solving Zone – czyli w czym jest problem tak po ludzku

Aż trudno uwierzyć, że to tak szybko minęło 25 lat moich osobistych zmagań z rozwiązywaniem problemów w branży farmaceutycznej. Dbając zawsze o efektywność pracy zespołów z jakimi miałem okazję pracować w różnych projektach zastanawiałem się, gdzie naprawdę mamy problem?
Czy to temat jest taki trudny, czy naprawdę nie mamy na to wpływu? Czy może problem leży w nas, naszych przyzwyczajeniach, naszych nawykach a może w naszej otwartości na zmianę.
Podczas naszego warsztatu, opierając się o realne przykłady, chciałbym zainspirować Was do spojrzenia na problem z trzech różnych perspektyw;
-
- DLACZEGO? – OKREŚLENIE PRAWDZIWYCH PRZYCZYN PROBLEMU JEST TAK WAŻNE?
- JAK? – BARDZO PROBLEM JEST PROBLEMEM A NIE LUDZIE, KTÓRZY GO MAJĄ ROZWIĄZAĆ
- CO? – WYKORZYSTAĆ BY DOTRZEĆ DO ŹRÓDŁA PROBLEMU I PODJĄĆ WŁAŚCIWE DECYZJE, BY W PRZYSZŁOŚCI SIĘ JUŻ NIE POWTÓRZYŁ
Tylko 45 miejsc!
Rezyliencja – jak budować odporność psychiczną i elastyczność w niepewnych czasach

Świat nas ostatnio nie rozpieszcza. Od ponad dwóch lat żyjemy w czasach ciągłych zmian, czasach mało przewidywalnych i nieustannie nas zaskakujących . Jest ich dużo i są dla nas nowe, dlatego nasz system nerwowy nie nadąża, odporność psychiczna siada, a my jako ludzkość popadamy w marazm, smutek, poczucie zagrożenia, depresje.
To wszystko prowadzi do stresu spowodowanego brakiem umiejętności elastycznego podejścia i dopasowania. Wywołuje lęki, poczucie zagrożenia, niepewność. Trudno nam nawet dopuścić do siebie, że istnieje, być może, inny sposób myślenia, inny sposób reagowania na te zmiany, taki dzięki któremu zachowamy spokój, opanowanie i wewnętrzną homeostazę. Taki, dzięki któremu możemy dalej po prostu ŻYĆ.
Zapraszam na warsztaty, na których zyskacie świadomość budowania odporności psychicznej dzięki elastyczności, zauważaniu zmiennych okoliczności i umiejętności dopasowania.
Tylko 40 miejsc!
14:15-14:30
PRZERWA NA KAWĘ i PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE
SESJA STRATEGIES
& LEGAL REGULATION:
Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji
Bartłomiej Sasin, Adwokat, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
14:30-14:55
Jak aktualnie Instytut Matki i Dziecka radzi sobie z niedoborem lekarzy i pielęgniarek oraz zwiększoną ilością pacjentów
dr n. med. Tomasz Maciejewski, Dyrektor, INSTYTUT MATKI I DZIECKA
- obcokrajowiec jako lekarz lub pielęgniarka
- zapewnienie właściwej terapii i opieki pacjentom
- wizja przyszłości – potrzebne lub niezbędne zmiany
14:55-15:00
SESJA Q&A
15:00-15:20
Czy da się dobrze leczyć w krainie prawnych paradoksów
Paulina Kieszkowska-Knapik, Adwokat, KANCELARIA KRK KIESZKOWSKA RUTKOWSKA KOLASIŃSKI
- prawo farmaceutyczne
- ustawa refundacyjna
- ustawa o świadczeniach
15:20-15:25
SESJA Q&A
15:25-16:05
Jak powstanie Krajowej Sieci Onkologicznej wpłynie na dostęp do diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych
– DYSKUSJA PANELOWA
Moderator:
Bartłomiej Sasin, Adwokat, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński
Paneliści:
Rafał Janiszewski, Niezależny Ekspert od systemu ochrony zdrowia i praw pacjenta
Dorota Korycińska, Prezes, OgólnopolskA FederacjA OnkologicznA
Agata Włodarczyk, Business Unit Director, ASTRAZENECA
- kryteria wejścia do sieci
- niedobory kadrowe lekarzy specjalistów
- mierzenie jakości terapii
- dane medyczne – znaczenie, dostęp do danych
16:05-16:10
SESJA Q&A
16:10-16:30
16:30-16:55
Jak wykorzystać czas pandemii do wzmocnienia roli szczepień jako elementu profilaktyki zdrowotnej – fireside chat
Rafał Jaworski, Associate Director Market Access, MSD
Agata Pawenta, Policy Manager, MSD
- kampanie informacyjne
- współpraca z regulatorem
- wykorzystanie dostępnych źródeł finansowania
16:55-17:00
SESJA Q&A
17:00-17:25
Prawo farmaceutyczne w kontekście dostępności leków dla pacjenta – wyzwania i kierunki zmian
Angelika Lisiecka, Regulatory Affairs Head Poland, GDD,
NOVARTIS
- rewizja Europejskiego Prawa Farmaceutycznego (strategia farmaceutyczna dla Europy)
- zastosowanie rozwiązań digital – kierunki i wyzwania
- wczesny dostęp do leków innowacyjnych (Compassionate use) – wyzwania
17:25-17:30
SESJA Q&A
17:30-17:55
Jak dostęp do danych w systemie ochrony zdrowia wpływa na efektywniejsze zarządzanie przy ograniczonych zasobach
Mikołaj Gurdała, Account Director, Public Health, IQVIA
- zarządzanie oparte o dane w czasie rzeczywistym
- tworzenie algorytmów do predykcji w diagnostyce i leczeniu
- european Health Data Space – szansa czy wyzwanie
17:55-18:00
SESJA Q&A
18:00-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.
SESJA SALES & MARKETING #1:
Jak DOPASOWAĆ PLANY BIZNESOWE
DO ZMIENNYCH POTRZEB RYNKU
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
14:30-14:55
Wyzwania związane z budową planu dotarcia do grupy docelowej
Sebastian Poznański, Healthcare Excellence & Systems Director, DANONE
- kluczowe etapy planowania
- aktywacja planu poprzez FF (F2F oraz Remote) oraz zespoły MCE
- wdrożenie planów – kluczowe czynniki sukcesu (technologie, transformacja modelu pracy)
14:55-15:00
SESJA Q&A
15:00-15:20
Business case: efektywność aktywności promocyjnych w sieciach aptek
Robert Pawlikowski, Partner, 3MIND SOLUTIONS
15:20-15:25
SESJA Q&A
15:25-16:05
Jak analizować zmieniający się rynek i dopasować do niego działania promocyjno-sprzedażowe
– dyskusja panelowa
Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
Paneliści:
Elżbieta Klein, Head of Brand & Shopper Activation Consumer Health, JOHNSON & JOHNSON
Łukasz Migda, Head of Marketing & Sales Operations CEE, BAYER
Magdalena Marzec, Dyrektor Działu OTC, STADA
Elżbieta Śpiewak, Strategy and Marketing Director Eastern Europe, GE Healthcare
- jakie mamy dostępne źródła danych i które dane warto brać pod uwagę
- co dzisiaj oznacza agile w pracy działów marketingu i sprzedaży
- jak aktualnie inne działy organizacji wspierają sprzedaż w osiąganiu celów biznesowych
16:05-16:10
SESJA Q&A
16:10-16:30
16:30-16:55
Standardy etyczne w zakresie organizacji wydarzeń edukacyjnych dla pracowników ochrony zdrowia – SOWE
Arkadiusz Grądkowski, Prezes, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych POLMED
16:55-17:00
SESJA Q&A
17:00-17:35
Joint business plan (JBP) jako nowy model współpracy na rynku farmaceutycznym
– dyskusja panelowa
Moderator:
Grzegorz Walczak, Prezes Zarządu, EXTEND CONSULTING GROUP
Paneliści:
Robert Pawlikowski, Partner, 3MIND SOLUTIONS
Arkadiusz Bakuła, Mass Market Channel Head, HALEON
Michał Tarnowski, Trade Marketing Department Manager, Sandoz
Michał Czerniewicz, Dyrektor Operacyjny, Wielkopolska Grupa Aptekarska
17:35-17:40
SESJA Q&A
17:40-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.
SESJA HR:
Jak utrzymać motywację zespołu, zmniejszyć jego rotację
i rozwijać talenty
Anna Pfejfer-Buczek, Managing Partner, Transition Group
14:30-15:00
Jak budować poczucie przynależności do organizacji, ducha zespołu i zaangażowanie w hybrydowym modelu pracy
Krzysztof Popławski, General Manager Central Europe, Ukraine, Israel, BAXTER POLSKA
Justyna Betta, Head of HR Central Europe, BAXTER POLSKA
- współpraca i spotkania w czasach pracy zdalnej
personal development - work-life balance, employee wellbeing i
- diversity&inclusion
15:00-15:05
SESJA Q&A
15:05-15:25
Kompleksowy i szyty na miarę potrzeb program wsparcia zdrowia pracowników jako must have współczesnej organizacji
Diana Żochowska, Head of Medonet, RINGIER AXEL SPRINGER
- konsekwencje dla organizacji wynikające z pogarszającego się zdrowia pracowników
- największe wyzwania zdrowotne pracodawców na podstawie Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2022
- trzy kroki do opracowania unikalnego dla danej organizacji programu wsparcia zdrowia pracowników
15:25-15:30
SESJA Q&A
15:30-16:15
Milenials i pokolenie Z na rynku pracy i w organizacji wyzwania dla DzIAŁU HR I pracodawcy– dyskusja panelowa
Moderator:
Ireneusz Martyniuk, Właściciel, SCALENCE
Paneliści:
Elżbieta Pawluczuk, Niezależny Ekspert
Natalia Dernowska, Dyrektor ds. HR, PPF HASCO-LEK
Anna Zielińska, Global People Development Partner, NOVO NORDISK
Marcin Milanowski, CHC HR Lead Poland, SANOFI AVENTIS
Sylwia Podpłońska, Managing Consultant, MICHAEL PAGE HEALTHCARE & LIFE SCIENCE
- cechy charakterystyczne
- co ich różni od starszych pokoleń
- jak radzić sobie z ich wysokimi oczekiwaniami
- jak budować ich lojalność i ducha przynależności do organizacji
16:15-16:20
SESJA Q&A
16:20-16:30
16:30-16:55
Liderzy w trosce o wellbeing i dobrostan pracownika
Anna Mistewicz, Członek Zarządu, Poland HR HEAD, ANGELINI PHARMA
- rola psychoedukacji w standardach zarządzania
- wyzwania ery BANI
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
16:55-17:00
SESJA Q&A
17:00-17:25
Jak HR może rozwijać kompetencje menedżerskie
Natalia Dernowska, Dyrektor ds. HR, PPF HASCO-LEK
- rola HR Business Partnera w rozwoju menedżerów
- znaczenie treningu menedżerskiego w budowaniu zmotywowanego zespołu
- wspólne działania menedżera i HR na rzecz ograniczenia niepożądanej rotacji w zespole
17:25-17:30
SESJA Q&A
17:30-17:55
Bezcenna iskra zaangażowania – jak ją wzbudzić i nie utracić u dojrzałych przedstawicieli / KAM
Bogna Sadowska, Sales Force Excellence and Capabilities Deployment Manager, GSK
17:55-18:00
SESJA Q&A
18:00-20:00
NETWORKING I KOKTAJL
WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.