IV Forum Pharma PLanet

Development, drug safety and employees in reality of constant change

8-9 listopada 2022 r.,
HOTEL ARCHE, Al. Krakowska 237, Warszawa

PROGRAM FORUM

Aby wyświetlić szczegółowy program sesji – kliknij jej nazwę

1 dzień, 8 listopada 2022 r.

Schemat forum

1 DZIEŃ, 8 listopada 2022 r.

SESJA PLENARNA #1 | Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji

Warsztaty – PROBLEM SOLVING ZONE
PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA STRATEGIES & LEGAL REGULATION:

Jak zbudować bezpieczeństwo
zdrowotne w aktualnej sytuacji

SESJA SALES & MARKETING #1:

Jak DOPASOWAĆ PLANY BIZNESOWE
DO ZMIENNYCH POTRZEB RYNKU

SESJA HR:

Jak utrzymać motywację zespołu,
zmniejszyć jego rotację i rozwijać talenty

NETWORKING I KOKTAJL

2 DZIEŃ, 9 listopada 2022 r.

SESJA PLENARNA #2 | W co inwestować i jak rozwijać organizację w czasach wzrostu kosztów
i konfliktu zbrojnego W Ukrainie

PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA LOGISTICS & DISTRIBUTION:

Jak usprawniać i automatyzować procesy logistyczne by zabezpieczyć dostawy leków

SESJA SALES & MARKETING #2:

Jak budować zaangażowanie i rozwijać świadomość klienta wykorzystując komunikację wielokanałową i nowe technologie

SESJA SALES & HR:

Jak efektywnie zarzadzać zespołem I przekonać zespóŁ do hybrydowego modelu pracy

}

7:30

REJESTRACJA

}

8:40

OTWARCIE FORUM I PRZYWITANIE GOŚCI

Anna Kępka, Project Manager, BRAVE

Anna Banaś, Managing Director, BRAVE

SESJA PLENARNA #1:
Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji

Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING

}

8:50-9:10

Aktualne plany Ministerstwa Zdrowia w zakresie polityki lekowej i współpracy z AOTMiT w zakresie taryfikacji świadczeń

Maciej Miłkowski, Podsekretarz Stanu, MINISTERSTWO ZDROWIA

}

9:10-9:15

SESJA Q&A

}

9:15-10:05

Jak zbudować system by zapewnić w kraju bezpieczeństwo zdrowotne – dyskusja panelowa

Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING

Paneliści:
Maciej Miłkowski, Podsekretarz Stanu, MINISTERSTWO ZDROWIA

Sebastian Szymanek, Prezes Zarządu, POLPHARMA

Marta Rosińska, General Manager, ROCHE DIABETES CARE POLSKA

Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, PZPPF

Dr n. med. Marta Kałużny-Oleksy, Kardiolog, Prezes, POLSKIE STOWARZYSZENIE OSÓB Z NIEWYDOLNOŚCIĄ SERCA

  • inwestowanie w innowacyjność firm generycznych
  • wyzwania dla firm związane z falą wygasających patentów na leki biologiczne
  • koszty lokalnej produkcji i współpraca z publicznymi instytucjami finansującymi prace nad lekami
}

10:05-10:15

SESJA Q&A

}

10:15-10:35

Koncepcja data-driven w obsłudze klienta – case study

Renata Bratkowska, Dyrektor ds. Zarządzania Danymi, NEUCA

Łukasz Grala, Mentor & Futurolog, CEO, TIDK

}

10:35-10:40

SESJA Q&A

}

10:40-10:55

PRZERWA NA KAWĘ

}

10:55-11:35

Jak zwiększyć dostęp pacjentów do nowoczesnych rozwiązań branży wyrobów medycznych – dyskusja panelowa

Moderator:
Diana Żochowska, Head of Medonet, RINGIER AXEL SPRINGER

Paneliści:
Arkadiusz Grądkowski, Prezes, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych POLMED
Krzysztof Mędrala, CEO, MEDAPP

Prof. nadzw. dr hab. n. o zdr. Andrzej Śliwczyński, Pełnomocnik Dyrektora ds. rozliczeń i kodowania, CENTRALNY SZPITAL KLINICZNY MSWiA W WARSZAWIE

Tomasz Wróbel, V-ce Prezes ds. Finansowych, AESCULAP CHIFA

  • znaczenie nowelizacji ustawy wyrobach medycznych dla pacjentów
  • dostęp do nowych świadczeń gwarantowanych – ograniczenia i konieczne regulacje
  • finansowanie zakupu wyrobu medycznego: limity cenowe, refundacja, fundusz medyczny
}

11:35-11:55

Podatki w czasach niepewności – jak mądrze oszczędzać w branży pharma & medical

Sylwia Kulczycka, Partner Zarządzająca Linią Biznesową TAX, ALTO

Żaneta Chojnacka, Senior Consultant, ALTO

  • zachowanie talentów w firmie – co możemy zaproponować kluczowym pracownikom?
  • firmy innowacyjne w centrum uwagi – co dobrego przyniósł Polski Ład dla branży pharma & medical
}

11:55-12:00

SESJA Q&A

}

12:00-12:40

Jak pandemia i konflikt zbrojny w Ukrainie zmieniają rynek pharma & medical – dyskusja panelowa

Moderator:
Grzegorz Dudziński, CEO, ISPIRATO

Paneliści:
Tomasz Németh, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny, GEDEON RICHTER POLSKA

Sebastian Cudny, Niezależny Ekspert

dr n. med. Tomasz Maciejewski, Dyrektor, INSTYTUT MATKI I DZIECKA

Roman Pałac, CEO, GEMINI POLSKA

 

  • wpływ zmiany liczby i zachowań pacjentów i lekarzy
  • zmiany w łańcuchach dostaw
  • rozwój e-commerce i nowych usług
}

12:40-13:30

Przerwa na LUNCH

}

13:30-14:15

PROBLEM SOLVING ZONE
MODEROWANE SPOTKANIA W MNIEJSZYCH GRUPACH SKUPIONE NA ROZWIĄZANIU KONKRETNEGO ZAGADNIENIA

C-level Challenges @ Pharma. Jak działają skuteczni managerowie marketingu w zmieniających się warunkach

Marcin Kubik, Head of Client Service, Partner, WHITES

Niepewne czasy to najlepszy moment na zdobywanie doświadczeń.
Zapraszamy na warsztaty digital marketingu w formie angażujących ćwiczeń i networkingu.

Jak managerowie pharma&medical myślą i działają w czasach wyzwań, zmiennego rynku i konsumenckiej niepewności? Nauczmy się od siebie jak stawiać cele i wybierać rozwiązania, które je realizują. Przećwiczmy wspólnie, jak pokonywać przeszkody na drodze do rynkowego sukcesu w digitalu.

Od czego zacząć kampanię nowego produktu? Jak strategia pozwoli szybko dotrzeć się do świadomości konsumentów?

Ustalona pozycja na rynku od lat… ale co dalej? Jak przebić sufit wyników?

Kryzys na rynku lub ostra konkurencja? Jak utrzymać pozycję lidera w zmiennym otoczeniu?

W formie warsztatów w grupie zmierzymy się z wyzwaniami na poziomie C-level.

Tylko 36 miejsc!

Jak skutecznie działać w e-commerce w kontekście wyzwań branży farmaceutycznej i medycznej – informacja produktowa, digitalizacja procesów

Borys Skraba, CEO, Strix


Maciej Nikiel, COO, Strix


Łukasz Woźnica, Head of Business Development, Strix


Marcin Piwowarczyk, CEO, Ergonode

Podczas warsztatów omówimy kluczowe zagadnienia związane z cyfrową transformacją branży farmaceutycznej. Skupimy się m.in. na modelowaniu informacji produktowej dla e-commerce – krytycznego procesu wspierającego dotarcie z produktem do użytkownika w warunkach ograniczeń reklamowych i prawnych. Opowiemy o digitalizacji procesów bazując na praktycznym doświadczeniu we wdrażaniu systemów e-commerce dla branży pharma & medical oraz przedyskutujemy możliwe rozwiązania tych wyzwań w oparciu o case studies.

Warsztaty odbędą się w mniejszych podgrupach – dla producentów, dystrybutorów i przedstawicieli aptek – żeby jeszcze lepiej dopasować tematykę do specyfiki każdej z nich.

Problem Solving Zone – czyli w czym jest problem tak po ludzku

Grzegorz Dudziński, CEO, ISPIRATO

Aż trudno uwierzyć, że to tak szybko minęło 25 lat moich osobistych zmagań z rozwiązywaniem problemów w branży farmaceutycznej. Dbając zawsze o efektywność pracy zespołów z jakimi miałem okazję pracować w różnych projektach zastanawiałem się, gdzie naprawdę mamy problem?

Czy to temat jest taki trudny, czy naprawdę nie mamy na to wpływu? Czy może problem leży w nas, naszych przyzwyczajeniach, naszych nawykach a może w naszej otwartości na zmianę.

Podczas naszego warsztatu, opierając się o realne przykłady, chciałbym zainspirować Was do spojrzenia na problem z trzech różnych perspektyw;
 

    1. DLACZEGO? – OKREŚLENIE PRAWDZIWYCH PRZYCZYN PROBLEMU JEST TAK WAŻNE?
    2. JAK? – BARDZO PROBLEM JEST PROBLEMEM A NIE LUDZIE, KTÓRZY GO MAJĄ ROZWIĄZAĆ
    3. CO? – WYKORZYSTAĆ BY DOTRZEĆ DO ŹRÓDŁA PROBLEMU I PODJĄĆ WŁAŚCIWE DECYZJE, BY W PRZYSZŁOŚCI SIĘ JUŻ NIE POWTÓRZYŁ

Tylko 45 miejsc!

Rezyliencja – jak budować odporność psychiczną i elastyczność w niepewnych czasach

Joanna Delbar, Właściciel, INSTYTUT JOANNY DELBAR

Świat nas ostatnio nie rozpieszcza. Od ponad dwóch lat żyjemy w czasach ciągłych zmian, czasach mało przewidywalnych i nieustannie nas zaskakujących . Jest ich dużo i są dla nas nowe, dlatego nasz system nerwowy nie nadąża, odporność psychiczna siada, a my jako ludzkość popadamy w marazm, smutek, poczucie zagrożenia, depresje.
To wszystko prowadzi do stresu spowodowanego brakiem umiejętności elastycznego podejścia i dopasowania. Wywołuje lęki, poczucie zagrożenia, niepewność. Trudno nam nawet dopuścić do siebie, że istnieje, być może, inny sposób myślenia, inny sposób reagowania na te zmiany, taki dzięki któremu zachowamy spokój, opanowanie i wewnętrzną homeostazę. Taki, dzięki któremu możemy dalej po prostu ŻYĆ.
Zapraszam na warsztaty, na których zyskacie świadomość budowania odporności psychicznej dzięki elastyczności, zauważaniu zmiennych okoliczności i umiejętności dopasowania.

Tylko 40 miejsc!

}

14:15-14:30

PRZERWA NA KAWĘ i PODZIAŁ NA SESJE RÓWNOLEGŁE

SESJA STRATEGIES
& LEGAL REGULATION:

Jak zbudować bezpieczeństwo zdrowotne w aktualnej sytuacji

Moderator:

Bartłomiej Sasin, Adwokat, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński

}

14:30-14:55

Jak aktualnie Instytut Matki i Dziecka radzi sobie z niedoborem lekarzy i pielęgniarek oraz zwiększoną ilością pacjentów

dr n. med. Tomasz Maciejewski, Dyrektor, INSTYTUT MATKI I DZIECKA

  • obcokrajowiec jako lekarz lub pielęgniarka
  • zapewnienie właściwej terapii i opieki pacjentom
  • wizja przyszłości – potrzebne lub niezbędne zmiany
}

14:55-15:00

SESJA Q&A

}

15:00-15:20

Czy da się dobrze leczyć w krainie prawnych paradoksów

Paulina Kieszkowska-Knapik, Adwokat, KANCELARIA KRK KIESZKOWSKA RUTKOWSKA KOLASIŃSKI

  • prawo farmaceutyczne
  • ustawa refundacyjna
  • ustawa o świadczeniach
}

15:20-15:25

SESJA Q&A

}

15:25-16:05

Jak powstanie Krajowej Sieci Onkologicznej wpłynie na dostęp do diagnostyki i leczenia pacjentów onkologicznych
– DYSKUSJA PANELOWA

Moderator:

Bartłomiej Sasin, Adwokat, Kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński

Paneliści:

Rafał Janiszewski, Niezależny Ekspert od systemu ochrony zdrowia i praw pacjenta

Dorota Korycińska, Prezes, OgólnopolskA FederacjA OnkologicznA

Agata Włodarczyk, Business Unit Director, ASTRAZENECA

  • kryteria wejścia do sieci
  • niedobory kadrowe lekarzy specjalistów
  • mierzenie jakości terapii
  • dane medyczne – znaczenie, dostęp do danych
}

16:05-16:10

SESJA Q&A

}

16:10-16:30

PRZERWA NA KAWĘ
}

16:30-16:55

Jak wykorzystać czas pandemii do wzmocnienia roli szczepień jako elementu profilaktyki zdrowotnej – fireside chat

Rafał Jaworski, Associate Director Market Access, MSD

Agata Pawenta, Policy Manager, MSD

  • kampanie informacyjne
  • współpraca z regulatorem
  • wykorzystanie dostępnych źródeł finansowania
}

16:55-17:00

SESJA Q&A

}

17:00-17:25

Prawo farmaceutyczne w kontekście dostępności leków dla pacjenta – wyzwania i kierunki zmian

Angelika Lisiecka, Regulatory Affairs Head Poland, GDD,
NOVARTIS

  • rewizja Europejskiego Prawa Farmaceutycznego (strategia farmaceutyczna dla Europy)
  • zastosowanie rozwiązań digital – kierunki i wyzwania
  • wczesny dostęp do leków innowacyjnych (Compassionate use) – wyzwania
}

17:25-17:30

SESJA Q&A

}

17:30-17:55

Jak dostęp do danych w systemie ochrony zdrowia wpływa na efektywniejsze zarządzanie przy ograniczonych zasobach

Mikołaj Gurdała, Account Director, Public Health, IQVIA

 

  • zarządzanie oparte o dane w czasie rzeczywistym
  • tworzenie algorytmów do predykcji w diagnostyce i leczeniu
  • european Health Data Space – szansa czy wyzwanie
}

17:55-18:00

SESJA Q&A

}

18:00-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.

SESJA SALES & MARKETING #1:

Jak DOPASOWAĆ PLANY BIZNESOWE
DO ZMIENNYCH POTRZEB RYNKU

Moderator:

Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING

}

14:30-14:55

Wyzwania związane z budową planu dotarcia do grupy docelowej

Sebastian Poznański, Healthcare Excellence & Systems Director, DANONE

  • kluczowe etapy planowania
  • aktywacja planu poprzez FF (F2F oraz Remote) oraz zespoły MCE
  • wdrożenie planów – kluczowe czynniki sukcesu (technologie, transformacja modelu pracy)
}

14:55-15:00

SESJA Q&A

}

15:00-15:20

Business case: efektywność aktywności promocyjnych w sieciach aptek

Robert Pawlikowski, Partner, 3MIND SOLUTIONS

}

15:20-15:25

SESJA Q&A

}

15:25-16:05

Jak analizować zmieniający się rynek i dopasować do niego działania promocyjno-sprzedażowe
– dyskusja panelowa

Moderator:
Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING

Paneliści:
Elżbieta Klein, Head of Brand & Shopper Activation Consumer Health, JOHNSON & JOHNSON

Łukasz Migda, Head of Marketing & Sales Operations CEE, BAYER

Magdalena Marzec, Dyrektor Działu OTC, STADA

Elżbieta  Śpiewak,  Strategy and Marketing Director Eastern Europe, GE Healthcare

  • jakie mamy dostępne źródła danych i które dane warto brać pod uwagę
  • co dzisiaj oznacza agile w pracy działów marketingu i sprzedaży
  • jak aktualnie inne działy organizacji wspierają sprzedaż w osiąganiu celów biznesowych
}

16:05-16:10

SESJA Q&A

}

16:10-16:30

PRZERWA NA KAWĘ
}

16:30-16:55

Standardy etyczne w zakresie organizacji wydarzeń edukacyjnych dla pracowników ochrony zdrowia – SOWE

Arkadiusz Grądkowski, Prezes, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych POLMED

}

16:55-17:00

SESJA Q&A

}

17:00-17:35

Joint business plan (JBP) jako nowy model współpracy na rynku farmaceutycznym
– dyskusja panelowa

Moderator:
Grzegorz Walczak, Prezes Zarządu, EXTEND CONSULTING GROUP

Paneliści:
Robert Pawlikowski, Partner, 3MIND SOLUTIONS

Arkadiusz Bakuła, Mass Market Channel Head, HALEON

Michał Tarnowski,  Trade Marketing Department Manager, Sandoz

Michał Czerniewicz, Dyrektor Operacyjny, Wielkopolska Grupa Aptekarska

}

17:35-17:40

SESJA Q&A

}

17:40-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.

SESJA HR:

Jak utrzymać motywację zespołu, zmniejszyć jego rotację
i rozwijać talenty

Moderator:

Anna Pfejfer-Buczek, Managing Partner, Transition Group

}

14:30-15:00

Jak budować poczucie przynależności do organizacji, ducha zespołu i zaangażowanie w hybrydowym modelu pracy

Krzysztof Popławski, General Manager Central Europe, Ukraine, Israel, BAXTER POLSKA

Justyna Betta, Head of HR Central Europe, BAXTER POLSKA

  • współpraca i spotkania w czasach pracy zdalnej
    personal development
  • work-life balance, employee wellbeing i
  • diversity&inclusion
}

15:00-15:05

SESJA Q&A

}

15:05-15:25

Kompleksowy i szyty na miarę potrzeb program wsparcia zdrowia pracowników jako must have współczesnej organizacji

Diana Żochowska, Head of Medonet, RINGIER AXEL SPRINGER

  • konsekwencje dla organizacji wynikające z pogarszającego się zdrowia pracowników
  • największe wyzwania zdrowotne pracodawców na podstawie Narodowego Testu Zdrowia Polaków 2022
  • trzy kroki do opracowania unikalnego dla danej organizacji programu wsparcia zdrowia pracowników
}

15:25-15:30

SESJA Q&A

}

15:30-16:15

Milenials i pokolenie Z na rynku pracy i w organizacji wyzwania dla DzIAŁU HR I pracodawcy– dyskusja panelowa

Moderator:
Ireneusz Martyniuk, Właściciel, SCALENCE


Paneliści:
Elżbieta Pawluczuk, Niezależny Ekspert

Natalia Dernowska, Dyrektor ds. HR, PPF HASCO-LEK

Anna Zielińska, Global People Development Partner, NOVO NORDISK

Marcin Milanowski, CHC HR Lead Poland, SANOFI AVENTIS

Sylwia Podpłońska, Managing Consultant, MICHAEL PAGE HEALTHCARE & LIFE SCIENCE

  • cechy charakterystyczne
  • co ich różni od starszych pokoleń
  • jak radzić sobie z ich wysokimi oczekiwaniami
  • jak budować ich lojalność i ducha przynależności do organizacji
}

16:15-16:20

SESJA Q&A

}

16:20-16:30

PRZERWA NA KAWĘ
}

16:30-16:55

Liderzy w trosce o wellbeing i dobrostan pracownika

Anna Mistewicz, Członek Zarządu, Poland HR HEAD, ANGELINI PHARMA

  • rola psychoedukacji w standardach zarządzania
  • wyzwania ery BANI
  • przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
}

16:55-17:00

SESJA Q&A

}

17:00-17:25

Jak HR może rozwijać kompetencje menedżerskie

Natalia Dernowska, Dyrektor ds. HR, PPF HASCO-LEK

  • rola HR Business Partnera w rozwoju menedżerów
  • znaczenie treningu menedżerskiego w budowaniu zmotywowanego zespołu
  • wspólne działania menedżera i HR na rzecz ograniczenia niepożądanej rotacji w zespole
}

17:25-17:30

SESJA Q&A

}

17:30-17:55

Bezcenna iskra zaangażowania – jak ją wzbudzić i nie utracić u dojrzałych przedstawicieli / KAM

Bogna Sadowska, Sales Force Excellence and Capabilities Deployment Manager, GSK

}

17:55-18:00

SESJA Q&A

}

18:00-20:00

NETWORKING I KOKTAJL

WIECZORNA INTEGRACJA TO KUCHNIA WŁOSKA (LIVE COOKING), LAMPKA WINA ORAZ ATRAKCJA W POSTACI KASYNA.

}

20:00

ZAKOŃCZENIE I DNIA FORUM

PARTNERZY

 

Złoty Partner

NEKK
TIDK

Srebrny Partner

NEKK

Brązowy Partner

synoptis | NEUCA
adCookie
pharmalink
urtica
stuart.
Strix
3 MIND SOLUTIONS

Partner

SD Worx
stuart.
FM Logistic
SoftForYou
SoftForYou
KONTEKST

Patronat honorowy

Patroni medialni