
14-15 października 2020
Warszawa
Hotel Marriott
Effectiveness 4.0.: Let’s make polish pharma grow! Together!
SCHEMAT FORUM 2019
DZIEŃ 1 - 15 października 2019
SESJA PLENARNA PHARMA 360° PLANET
RÓWNOLEGŁE SESJE SPECJALISTYCZNE
Strategies, Governmental Affairs & Legal Regulations
Marketing & Digital Revolution, Omnich@nnel & e-Communication
Sales Strategy, Commercial Excellence & Data Challenge
Distribution & Supply Chain Excellence
People, Field Force Motivation & Leadership Development
RÓWNOLEGŁE WARSZTATY TEMATYCZNE
#1
#2
#3
#4
#5
PHARMA PLanet PARTY
DZIEŃ 2 - 16 października 2019
RÓWNOLEGŁE SESJE SPECJALISTYCZNE
Strategies, Governmental Affairs & Legal Regulations
Marketing & Digital Revolution, Omnich@nnel & e-Communication
Sales Strategy, Commercial Excellence & Data Challenge
Distribution & Supply Chain Excellence
People, Field Force Motivation & Leadership Development
DZIEŃ 1 - 15 października
SESJA PLENARNA:
LET’S ANSWER TODAY’S AND FUTURE’S CHALLENGES. TOGETHER!
08:00
Rejestracja i poranna kawa
08:45
Powitanie i gra networkingowa
Aleksandra Schoen-Żmijowa, Managing Director BU, BRAVE.
09:00
Wystąpienie Wiceministra Zdrowia
Maciej Miłkowski, Wiceminister Zdrowia, Podsekretarz Stanu, MINISTERSTWO ZDROWIA
09:25
Q&A session
09:40
Inspiracja nie całkiem „out of the box”: Innowacje technologiczne w medycynie, a etyka lekarska
Prof. dr hab.n.med. Marek Krawczyk, KLINIKA CHIRURGII OGÓLNEJ, TRANSPLANTACYJNEJ I WĄTROBY, b.Rektor WARSZAWSKI UNIWERSYTET MEDYCZNY
10:05
Q&A session
10:15
Dokąd zmierzamy? Panorama rynku: perspektywy, zagrożenia i nowe szanse przemysłu farmaceutycznego w Polsce
Maciej Kuźmierkiewicz, Vice President, CEE, IQVIA
10:40
Q&A session
10:50
Okiem Prezesów organizacji i firm:
Najważniejsze bariery w rozwoju przemysłu farmaceutycznego w Polsce – co możemy wspólnie zdziałać, by branża spełniała oczekiwania swych interesariuszy i rosła pomimo permanentnych zmian
Moderator: Stefan Boguslawski, Ekspert w Zakresie Systemu Ochrony Zdrowia
Ewa Jankowska, Prezes, PASMI
Irena Rej, Prezes, IZBA GOSPODARCZA FARMACJA POLSKA
Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, POLSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW PRZEMYSŁU FARMACEUTYCZNEGO
Jacek Mazurkiewicz, General Manager, ABBVIE
Andrzej Stachnik, Prezes, ZWIĄZEK PRACODAWCÓW HURTOWNI FARMACEUTYCZNYCH
Bogna Cichowska-Duma, Dyrektor Generalna, INFARMA
11:25
Przerwa na kawę i networking
11:45
Okiem Prezesów firm farmaceutycznych i medycznych:
Digital revolution in pharma & medical – jak na poziomie strategicznym wpisać myślenie „cyfrowe” do organizacji. Czy nadążamy za przyszłością?
Moderator: Sławomir Chomik, Partner Zarządzający, MEDICAL RESEARCH CENTER
Robert Gruszczyński, General Director, KLOSTERFRAU HEALTHCARE
Tomasz Németh, President of Managament Board, General Director of Pharmaceutical Operations, GEDEON RICHTER
Michał Nitka, General Manager Central & Eastern Europe, TEVA PHARMACEUTICALS
Maciej Trybulec, ex.General Manager, SANOFI PASTEUR
12:15
To już nie tylko leki! Pharma & Medical – czy jesteśmy gotowi w świecie IoT, digital revolution na redefinicję myślenia o sektorach farmaceutycznym i medycznym, jako holistycznym systemie, który wspólnie ma „dostarczyć zdrowie”? Jak wpisać wspólne działania w patient journey?
Moderator: Mariusz Borkowski, Ekspert Digital Health
Anna Kasprzak, Vice President Central and Eastern Europe, MEDTRONIC
Marcin Bruszewski, General Manager Poland & Baltics, PHILIPS HEALTHCARE
Ireneusz Martyniuk, Ekspert Branży Farmaceutycznej, Były Wiceprezes Komercyjny, GRUPA POLPHARMA
Rafał Samborski, Prezes Zarządu, CONSONANCE
12:50
Podsumowanie sesji plenarnej
12:55
Przerwa na lunch i podział na 5 sesji równoległych
DZIEŃ 1 - 15 października
Strategies, Governmental Affairs & Legal Regulations
Moderator sesji: Artur Krzyżanowski, Medical & Market Access Director Poland, Russia & CIS, Baltics & Ukraine Medical Nutrition Division, NUTRICIA
Efektywny dialog z wszystkimi interesariuszami rynku-również Płatnikiem i Regulatorami, by Pacjent miał dostęp do bezpiecznych nowoczesnych leków!
Sesja rozpoczyna się po sesji plenarnej
BY PACJENT MIAŁ W PEŁNI DOSTĘP DO BEZPIECZNYCH NOWOCZESNYCH LEKÓW
13:50
Czy Polska jest gotowa na innowacje? Deliver „connected value”! Pacjent, HCP i Płatnik – jak usytuować trzech interesariuszy w centrum strategii firmy? Wyzwania i nowe szanse
Jacek Mazurkiewicz, General Manager, ABBVIE
14:15
Q&A session
14:20
Leki biologiczne – przyszłe kierunki
Michał Nitka, General Manager Central & Eastern Europe, TEVA PHARMACEUTICALS
14:45
Q&A session
14:50
Prawne zmiany na horyzoncie – jakie wyzwania nas czekają w najbliższym czasie i w dalszej perspektywie
Juliusz Krzyżanowski, Advocate, Senior Associate (Life Sciences), BAKER MCKENZIE
Marcin Fiałka, Radca Prawny, BAKER MCKENZIE
15:10
Q&A session
15:15
Zmiany legislacyjne dotyczące refundacji leków – ich wpływ na bezpieczeństwo pacjenta i stabilność systemu ochrony zdrowia
Krzysztof Kopeć, Prezes Zarządu, POLSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW PRZEMYSŁU FARMACEUTYCZNEGO
15:40
Q&A session
15:45
Przerwa na kawę
16:00
Agile in Pharma – jak w praktyce zarządzać (nieustanną) zmianą na rynku farmaceutycznym
case study: ROCHE
Marta Wielondek, Head Central Eastern Europe Roche Diabetes Care, ROCHE
- Definicja Agile
- Ludzie w Agile
- Pharma w Agile
16:25
Q&A session
16:30
Redefinicja roli i miejsca sektora farmaceutycznego w Ekosystemie Zdrowia 4.0
Ireneusz Martyniuk, Ekspert Branży Farmaceutycznej, Były Wiceprezes Komercyjny, GRUPA POLPHARMA
16:55
Q&A session
17:00
Przerwa na kawę i na wybór warsztatu
18:15
Zakończenie części merytorycznej Forum
18:20
Pharma Party- zapraszamy na koktajl!
21:30
Zakończenie pierwszego dnia Forum
DZIEŃ 2 - 16 października
08:30
Rejestracja i poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia oraz krótkie podsumowanie
USPRAWNIĆ POLSKI SYSTEM OCHRONY ZDROWIA
09:10
Jakie możliwości przynosi digitalizacja w ochronie zdrowia – jak usprawnić polski system ochrony zdrowia w oparciu o analitykę danych
Katarzyna Kolasa, Profesor ALK Health Economics, AKADEMIA LEONA KOŹMIŃSKIEGO
09:35
Q&A session
09:45
Czy przyszłość zdrowia to przeszłość choroby? Strategia na pacjenta 4.0
Adam Jarosz, Managing Partner, General Manager, BE COMMUNICATIONS
Katarzyna Polkowska, Senior Counsel, Operational Director, BE COMMUNICATIONS
- Medycyna i ochrona zdrowia wobec wyzwań dygitalizacji
- Rewolucja w podejściu do koncepcji zdrowia dokonuje się na naszych oczach
- Czy jesteśmy na drodze od „sickcare” do prawdziwego „healthcare” z podmiotową rolą pacjenta?
10:05
Q&A session
10:15
Real-World Data, New Data Generation i Patient Outcomes – jak wpływają na praktykę podejmowania decyzji refundacyjnych?
Stefan Bogusławski, Ekspert w Zakresie Systemu Ochrony Zdrowia
- Czego potrzebuje decydent w procesie podejmowania decyzji o refundacji leku
- Jakie dane wspierające evidence based decisions są dostępne w Polsce? Jak ich używać
- Co zmieni się w najbliższych latach w zakresie źródeł danych RWE
10:40
Q&A session
10:50
Przerwa na kawę i rozmowy kuluarowe
11:10
Zrównoważone zdrowie – efektywne wydatkowanie wzrostu nakładów w ochronie zdrowia w kontekście efektów społecznych i gospodarczych (ustawa 6% PKB), gdzie jest Polska na tle innych krajów
Sebastian Schubert, Head of Market Access, BAYER
11:35
Q&A session
11:45
Dyskusja panelowa:
Jak poradzić sobie z dynamiką zmian legislacyjnych w Polsce – „co nie wyszło a co jeszcze może wyjść i co jeszcze można poprawić”
Moderator: Marcin Pieklak, Senior Associate, DOMAŃSKI ZAKRZEWSKI PALINKA
Łukasz Szmulski, P.O. Dyrektor, DEPARTEMENT POLITYKI LEKOWEJ I FARMACJI, MINISTERSTWO ZDROWIA
Katarzyna Dubno, Public Affairs & Market Access Director, Wiceprezes, ADAMED, POLSKI ZWIĄZEK PRACODAWCÓW PRZEMYSŁU FARMACEUTYCZNEGO
Magdalena Żak, Legal Director for Poland and Baltics, JOHNSON&JOHNSON
Artur Krzyżanowski, Medical & Market Access Director Poland, Russia&CIS, Baltics&Ukraine, Medical Nutrition Division, NUTRICIA
Sebastian Schubert, Head of Market Access, BAYER
Andrzej Smyk, EMEA Medical Affairs Director, Neurology & Immunology Biopharma, Medical Affairs, MERCK
12:30
Aktywna polityka lekowa w obszarze leczenia biologicznego – Polska, a Unia Europejska
Radunka Cvejić, Director Market Access & Policy, Central & Eastern Europe, MYLAN
12:55
Q&A session
13:00
LUNCH
13:45
Realna szansa na dostęp polskich Pacjentów do innowacji
Marta Winiarska, Communication Manager, INFARMA
14:10
Q&A session
14:20
Value based healthcare w kontekście refundacji leków i instrumentów dzielenia ryzyka typu pay for performace – czyli jak efektywnie realizować wydatki w ochronie zdrowia
Agnieszka Krzyżanowska, Health Economic, Market Access and Reimbursement Head, JANSSEN
14:45
Q&A session
14:55
Medical Affairs jako funkcja nie tylko wspierająca, ale strategiczna dla cyklu życia produktu leczniczego
Andrzej Smyk, EMEA Medical Affairs Director, Neurology & Immunology Biopharma, Medical Affairs, MERCK
15:20
Q&A session
15:30
Dyskusja na podsumowanie Forum: Realne szanse polskiego Pacjenta na dostęp do bezpiecznych, nowoczesnych leków
16:45
Zakończenie Konferencji
DZIEŃ 1 - 15 października
Marketing & Digital Revolution, Omnich@nnel & e-Communication
Moderator sesji:Mariusz Borkowski, Ekspert Digital Health
Digitalizacja, e-marketing oraz efektywna i efektowna komunikacja wielokanałowa z HCP i pacjentami: nowe taktyki, narzędzia i mierzalność!
Sesja rozpoczyna się po sesji plenarnej
USE OMNIPOWER OF OMNICHANNEL
13:50
Nowe trendy w digital health i komunikacji omnichannel
Mariusz Borkowski, Ekspert Digital Health
14:15
Q&A session
14:20
Dyskusja panelowa marketerów:
Nowy, wielokanałowy marketing w sektorze farmaceutycznym
Moderator: Mariusz Borkowski, Ekspert Digital Health
Aleksandra Grajkowska-Marzewska, Senior Product Manager Flu Vaccines, SANOFI
Dorota Wysocka, Multichannel Marketing Manager, ROCHE
Ewa Żelechowska, Strategy & Sales Director, QAH
Marcin Gieracz, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju, POLSKA GRUPA FARMACEUTYCZNA
- Główne trendy w komunikacji branżowej 2020
- Lekarze millenialsi vs silver generation- do kogo kierujemy dziś przekaz
- Ku omnichannel- miejsce digitalu w strategii marketingowej
- Jak narzędzia digital wspierają konkretne działania marketerów
14:50
Efektywna orkiestracja kanałów komunikacji do’s & don’ts
case study: BAYER
Julian Sadovy, Digital Project Manager Multichannel Marketing & Sales Champion, BAYER
- Orkiestracja marketingu wielokanałowego w sektorze farmaceutycznym
- Skuteczność poszczególnych kanałów osobno i razem
- Dobre i złe praktyki wykorzystania marketingu wielokanałowego
15:15
Q&A session
15:20
„Szczepienia dla podróżujących”- jak efektywnie mixować kanały komunikując się z pacjentami, biurami podróży i placówkami medycznymi by ich zaangażować i generować kilkukrotny wzrost sprzedaży leków Rx
case study: SANOFI
Aleksandra Grajkowska-Marzewska, Senior Product Manager Flu Vaccines, SANOFI
- Założenia kampanii i efektywna segmentacja
- Czynniki sukcesu udanej kampanii edukacyjnej do pacjentów
- Jak komunikacja do pacjentów przekłada się na sprzedaż RX
15:45
Przerwa na kawę
16:05
Doświadczenia ważniejsze niż kampania. W jaki sposób marketer może przeprowadzić swoją kampanię przez siły sprzedaży
case study: GSK
Radosław Kropielnicki, Public Vaccines Portfolio Manager, GSK
- „Przepraszam, muszę to odebrać” czyli cyfryzacja relacji w marketingu i sprzedaży, co dziś znaczy „być tu i teraz”?
- Dlaczego marketing automation nie zadziała w pharmie, co to znaczy „masowa personalizacja”
- Magnificient 7 – czy musi być zrealizowane przez wizyty 1:1 czy może być przeprowadzone przez różne kanały
- W jaki sposób marketer powinien zabrać się za organizację kampanii typu multichannel (stakeholder map, insights generation)
- Przedstawiciel klientem marketera czy jednym z kanałów komunikacji?
- Efekty zastosowanego podejścia na przykładach: wdrożenie kanału 1:1 email, optymalizacja webinarów
- Czym możemy wygrać?
16:30
Q&A session
16:35
Omnichannel – szansa czy zagrożenie
case study: POLPHARMA
Grzegorz Firczyk, Dyrektor Działu eMarketingu, POLPHARMA
- Główne trendy w komunikacji branżowej 2020
- Lekarze millenialsi vs silver generation - do kogo kierujemy dziś przekaz
- Ku omnichannel - miejsce digital w strategii marketingowej
16:55
Q&A session
17:00
Przerwa na kawę i na wybór warsztatu
18:15
Zakończenie części merytorycznej Forum
18:20
Pharma Party- zapraszamy na koktajl!
21:30
Zakończenie pierwszego dnia Forum
DZIEŃ 2 - 16 października
08:30
Rejestracja i poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia oraz krótkie podsumowanie
09:10
Innowacyjne e-projekty wspierające procesy zdrowienia pacjentów
case study: PGF
Marcin Gieracz, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju, POLSKA GRUPA FARMACEUTYCZNA
09:35
Q&A session
09:45
Skuteczne sposoby zaangażowania pacjentów w kanale digital
Jakub Zieliński, Head of Medonet, RINGIER AXEL SPRINGER
- Zachowania pacjentów w Internecie
- Najskuteczniejsze kanały marketingowe
- Efektywne strategie dotarcia do pacjentów
09:55
Q&A session
10:00
Patient centric approach – jak generować unikalne CX w omnichannel, by prawdziwie zaangażować Pacjenta
case study: EGIS
Przemysław Rudowski, Digital Brand Manager, EGIS
10:25
Q&A session
10:35
Ok, Google…”, czyli Voice Search, jako efektywne narzędzie Pharma Marketingu
Marcin Kubik, Head of Client Service, WHITES
Agata Żychlińska-Hoppe, Business Owner of CM Platform, WHITES
- Google Voice Search – trend, czy łatwiejszy sposób na wyszukiwanie informacji medycznych?
- Czym jest VSO (Voice Search Optimization) i jak działa?
- Jaka jest rola Voice Search w Digital Patient Journey?
- Dlaczego warto zainwestować w VSO już dzisiaj i notować w serwisie nawet 5 mln wizyt z Google? - Case Study
- Jak zoptymalizować serwis medyczny pod Voice Search?
10:45
Q&A session
10:50
Przerwa na kawę i rozmowy kuluarowe
11:10
PRAWNY PRZERYWNIK:
Jak wybrać brand? Co decyduje o sile i bezpieczeństwie nazwy produktu?
Marta Koremba, Partner, Współkieruje Praktyką Własności Intelektualnej, BIRD & BIRD
Katarzyna Bieliszczuk, Associate w Zespole Własności Intelektualnej, BIRD & BIRD
11:35
Q&A session
11:45
HCP & Patient experience
case study: MSD
Marcin Majchrowicz, Digital Marketing Team Manager, MSD
12:10
Q&A session
12:20
And the winner is… content! Jak skutecznie angażować konsumentów budując ekosystem digitalowy
case study: NESTLE HEALTH SCIENCE
Anna Sztupecka-Podawca, Regional Digital & Ecommerce Manager (CEE), NESTLE HEALTH SCIENCE
- Jak stworzyć efektywny ekosystem digital oparty na contencie
- Myślisz, że nie masz danych? Digital rękę Ci poda - online’owe ślady behawioralne
- Generowanie contentu dzięki agregacji danych z różnych źródeł
- Klientocentryzm w praktyce - odpowiadanie na realne potrzeby konsumentów
12:45
Q&A session
12:55
LUNCH
13:45
Identifying human needs in digital – jak nie zapomnieć o ludzkiej twarzy digitalu
Magdalena Pabjasz, Senior E-marketing & Media Manager, Dywizja Żywności Medycznej, NUTRICIA
14:10
Q&A session
14:20
Jak poprawić skuteczność wykorzystania budżetów reklamowych? Wszyscy mają to w danych!
Karolina Wrzask, Head of Marketing Analytics, BLUERANK
14:30
Q&A session
14:35
Growth hacking – kolejny #buzzword czy podejście którego możemy się nauczyć od start-upów
case study: ROCHE
Dorota Wysocka, Multichannel Marketing Manager, ROCHE
15:00
Q&A session
15:05
Przerwa na kawę
MARKETING & SALES TOGETHER- EFFECTIVE E-COMMERCE FOR PHARMA
15:20
E-retail apteczny jutro, czyli jakie trendy obserwować?
Piotr Krauze, Digital Marketing Manager, MYLAN
15:45
Q&A session
15:55
Efektywny e-retailing w pharma- jak producent może wpływać na sukces w e-commerce
Paweł Niechciał, Digital Manager, ALLERGAN
- Jak producent może realnie wspierać e-retailera
- Wpływ rich contentu na sprzedaż
- Innowacje w komunikacji wspierającej sprzedaż- nowe technologie i wsparcie influencerów
16:20
Q&A session
16:30
Dyskusja na podsumowanie konferencji- jak dzięki efektywnemu wykorzystaniu omnichannel generować wartość dodaną dla Pacjenta i HCP
16:45
Zakończenie Konferencji
DZIEŃ 1 - 15 października
Sales Strategy, Commercial Excellence & Data Challenge
Moderator sesji: Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
Efektywne strategie sprzedażowe i dobrane do nich zwinne taktyki, by trafniej odpowiadać na dzisiejsze wyzwania- nowe wizje, innowacyjne narzędzia oraz dane
Sesja rozpoczyna się po sesji plenarnej
EFFECTIVENESS 4.0 IN SALES – INNOWACJE I ZWINNE TAKTYKI W SPRZEDAŻY W PHARMA
13:50
Dyskusja panelowa:
Sprzedaż 2020 – Efektywność 4.0 w sprzedaży – ludzie vs technologie
Moderator: Tomasz Barałkiewicz, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
Ireneusz Martyniuk, Ekspert Branży Farmaceutycznej, Były Wiceprezes Komercyjny, GRUPA POLPHARMA
Maciej Trybulec, ex.General Manager, SANOFI PASTEUR
Daniel Wojtkiewicz, Sales Director, NEUCA
14:20
Czy sztuczna inteligencja może zastąpić człowieka w procesie sprzedaży
Maciej Trybulec, ex.General Manager, SANOFI PASTEUR
14:45
Q&A session
14:50
Kosmiczna rewolucja w sprzedaży
Robert Zarański, Ekspert Digital, GEDEON RICHTER
15:10
Q&A session
15:15
Digital revolution in sales – efektywna cyfryzacja procesów sprzedażowych
case study: NEUCA
Daniel Wojtkiewicz, Sales Director, NEUCA
- Digitalizacja w sprzedaży - cel czy narzędzie
- Granice efektywności cyfryzacji
- Co dalej - Robotyzacja, AI, czy jednak człowiek?
15:40
Q&A session
15:45
Przerwa na kawę
DATA & RELATIONS EXCELLENCE FOR PHARMA
16:00
Dane, budowanie relacji i… – czyli jak szyć ofertę skrojoną na miarę prawdziwych potrzeb Klienta
case study: MEDICARE
Sebastian Ruszkiewicz, Dyrektor ds. Lecznictwa Zamkniętego, MEDICARE GALENICA, GRUPA INVESTCARE
16:25
Q&A session
16:30
Inspiracja out of the box dla pharma: Jak dziś przygotowywać wspólne akcje promocyjne dostawcy i retailera?
Edyta Pietrzak, Dyrektor Sprzedaży, DR IRENA ERIS
- motywacja do wspólnego działania
- synergia dla brandów
16:55
Q&A session
17:00
Przerwa na kawę i na wybór warsztatów
18:15
Zakończenie części merytorycznej Forum
18:20
Pharma Party- zapraszamy na koktajl!
21:30
Zakończenie pierwszego dnia Forum
DZIEŃ 2 - 16 października
08:30
Rejestracja i poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia oraz krótkie podsumowanie
09:10
Efektywne prognozowanie sprzedaży – czynniki sukcesu i wyzwania: S&OP, planowanie a prognozowanie
Jan Lompart, Demand Planning Manager CEE, ASPEN
- Kiedy i dlaczego warto wdrożyć proces S&OP
- Jak mierzyć efektywność procesu S&OP
- Różnica pomiędzy planowaniem a prognozowaniem sprzedaży
09:35
Q&A session
09:45
„Data is the new oil”- jak wykorzystać moc nowego paliwa w sprzedaży
case study: POLPHARMA
Jacek Wiśniewski, Dyrektor Sprzedaży i Dystrybucji, POLPHARMA
Tomasz Kościelny, CEO, MEDIGUARD GROUP
10:05
Q&A session
10:20
Data-driven sales – co oznacza w praktyce branży farmaceutycznej
Jakub Dalach, Dyrektor Sprzedaży, PEX PharmaSequence
10:45
Q&A session
10:55
Przerwa na kawę
11:15
Inspiracja out of the box dla pharma: Jak dziś budujemy relacje sieć-dostawa
Witold Kulpiński, Performance Director, AUCHAN
11:40
Q&A session
11:50
Jak zaawansowana analityka pozwala na optymalizację strategii dotarcia do klienta
Oskar Bury, Senior Consultant, IQVIA
12:15
Q&A session
12:25
Dyskusja na podsumowanie konferencji – jak dzięki efektywnemu wykorzystaniu danych i nowych technologii w sprzedaży budować bardziej efektywne relacje
Uszyj własnę agendę! Kontynuacją sesji jest indywidualnie skomponowana ścieżka oparta o agendy czterech pozostałych konferencji równoległych12:45
LUNCH
Uszyj własną agendę! – Kontynuacją sesji jest indywidualnie skomponowana ścieżka oparta o agendy czterech pozostałych konferencji równoległych
13:55
Rekomendujemy: (w sali konferencji równoległej: People, Field Force Motivation & Leadership Development)
Efektywny KAM
case study: MSD
Tomasz Radaczyński, Hospital Speciality, Business Unit Lead, MSD
14:20
Q&A session
14:30
Przedstawiciel XXI wieku. Jak motywować? Jak rozwijać?
case study: ELI LILLY
Magdalena Stachowicz, National Field Force Director, ELI LILLY
15:00
Przerwa na kawę
15:20
(w sali konferencji równoległej: Marketing & Digital Revolution, Omnich@nnel & e-Communication MARKETING & SALES TOGETHER - EFFECTIVE E-COMMERCE FOR PHARMA
E-retail apteczny jutro, czyli jakie trendy obserwować?
Piotr Krauze, Digital Marketing Manager, MYLAN
15:45
Q&A session
16:30
Dyskusja na podsumowanie konferencji – jak dzięki efektywnemu wykorzystaniu omnichannel generować wartość dodaną dla Pacjenta i HCP
16:45
Zakończenie Konferencji
DZIEŃ 1 - 15 października
Distribution & Supply Chain Excellence
Moderator Sesji: Artur Schab, Partner, Pharmaceutical Consulting Efektywna dystrybucja- prawo, współpraca i dialog uczestników łańcucha oraz osiąganie doskonałości operacyjnej w supply chain
Sesja rozpoczyna się po sesji plenarnej
EFEKTYWNA DYSTRYBUCJA POMIMO ZMIAN NA RYNKU
13:50
Panorama rynku dystrybucji w Polsce i Europie – najważniejsze trendy i wyzwania
Michał Pilkiewicz, Director Supplier Services East Europe, IQVIA
- Zmiany na rynku farmaceutycznym i wyzwania dla dystrybucji
- Modele biznesowe hurtowni i sieci aptecznych
- Jak do zmian na rynku dostosowuje się producent
14:15
Q&A session
14:20
Wymagania legislacyjne: serizalizacja, ZSMOPL i inne oraz ich wpływ na procesy w łańcuchu dostaw dla kanału standardowego oraz ecommerce
Aneta Wawrzyniak, Manager Łańcucha Dostaw, PGF
Mariusz Jagusiak, Kierownik Zespołu Danych Podstawowych, Manager Master Data Team, GRUPA ADAMED
14:40
Q&A session
14:45
DYSKUSJA PANELOWA:
Jak działać efektywnie pomimo nieustannych zmian prawnych i rynkowych – obraz rynku dystrybucji w perspektywie najbliższych lat
Moderator: Michał Pilkiewicz, Director Supplier Services East Europe, IQVIA
Ewa Królikowska, CEE Supply Chain & Poland Commercial Director, Distribution Vice-President, TEVA PHARMACEUTICALS
Rozalia Wojciechowska, Ekspert Supply Chain
Wojciech Lewiński, Head of Distribution, AMGEN
Grzegorz Zenka, Supply Chain Manager, POLPHARMA
- Odwrócony łańcuch dystrybucji
- Serializacja i ZSMOPL
- Marka własna i siła sieci
- Digital revolution
- Zmiany w transporcie
- Brak ludzi w logistyce
15:15
Elastyczność strategii transportowej vs konkurencyjność rynkowa firmy farmaceutycznej, czyli jak zaoszczędzić do 8% na transporcie poprawiając reakcyjność na potrzeby Klienta przy optymalizacji przepływu towarów przez magazyn
Artur Ratajczak, CEO & Founder, ARRA GROUP
Tomasz Bochanysz, Head of Key Account Management, ARRA GROUP
Violetta Wojciechowska, Director of Domestic Transport, ARRA GROUP
15:35
Q&A session
15:40
Przerwa na kawę
POSTAW NA WSPÓŁPRACĘ W SUPPLY CHAIN
16:00
Co z opieką farmaceutyczną? Jak mogłaby wyglądać efektywna współpraca producenta i apteki w tym obszarze
Tomasz Jaworski, Prawnik, ZPA PharmaNET
16:25
Q&A session
16:30
DYSKUSJA PANELOWA:
Warunki efektywnego dialogu w supply chain: Dystrybutorzy, Sieci apteczne, Apteki właścicielskie, Producenci- jak współpracować by być bardziej efektywnymi
Moderator: Artur Schab, Partner, PHARMACEUTICAL CONSULTING
Magdalena Czerniewicz, Prezes, WGA
Rafał Olejok, National Distribution Manager, SALVEO
Joanna Ossowska-Nowicka, Ekspert Dystrybucji Farmaceutycznej
17:00
Przerwa na kawę i na wybór warsztatu
18:20
Podczas koktajlu, zapraszamy do udziału w grze networkingowej: Prowadzący: Marcin Mitzner, Dyrektor Programowy, GD EVENTS
Pharma PLanet Party – zapraszamy na koktajl!
Marcin Mitzner, Dyrektor Programowy, GD EVENTS
Gdy w środku nocy z laboratorium badawczego znikają dokumenty oznaczone klauzulą „ściśle tajne” - oznacza to tylko same kłopoty. Być może to zwykły błąd ale istnieje ryzyko, że padliśmy ofiarą szpiegostwa. Obudzony nad ranem telefonem od szefa ochrony musisz poinstruować go, jak ma przeprowadzić szybką akcję zmierzającą do wykrycia sprawcy tego czynu. Nikt z zewnątrz nie ma przecież dostępu do laboratorium – musi być to ktoś z firmy!
Uczestnicy gry będą mieli za zadanie podjąć kilka trafnych decyzji, które zaprowadzą ich do rozwiązania tej sprawy. W trakcie gry pojawią się nawiązania do zagadnień innowacyjności, wyzwań pracy z różnymi pokoleniami czy relacji grupie. Udział w grze będzie świetną okazją do lepszego poznania się i odkrycia ciekawej historii wspólnie z innymi uczestnikami konferencji. Całość zostanie przekazana graczom w trakcie mini-zadań ukrytych pod kodami QR, które zostaną rozproszone po przestrzeni koktajlowej
18:15
Zakończenie części merytorycznej Forum
18:20
Pharma Party- zapraszamy na koktajl!
21:30
Zakończenie pierwszego dnia Forum
DZIEŃ 2 - 16 października
08:30
Rejestracja i poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia oraz krótkie podsumowanie
OPTYMALIZACJA, SEGMENTACJA I INNOWACJA, BY MAKSYMALIZOWAĆ SATYSFAKCJĘ KLIENTA I MINIMALIZOWAC KOSZTY
09:10
Direct distribution i łańcuch szyty na miarę oczekiwań Klienta
case study: AMGEN
Wojciech Lewiński, Head of Distribution, AMGEN
- Direct distribution vs indirect distribution – analiza modelów dystrybucji
- Direct distribution a efektywność biznesowa – budowanie przewagi rynkowej
- Modele operacyjne, współpraca z LSP, receivable management
09:35
Q&A session
09:45
Automatyzacja w supply chain i dystrybucji – jak cyfryzacja procesów wpływa na wzrost efektywności zarządzania supply chain
case study: TEVA
Ewa Królikowska, CEE Supply Chain & Poland Commercial Director, Distribution Vice-President, TEVA PHARMACEUTICALS
- Główne obszary cyfryzacji w łańcuchu dostaw vs dostępne zasoby i horyzont czasowy
- Jak skutecznie digitalizować supply chain w globalnym networkingu dostawców, producentów i zróżnicowanych rynkach zbytu
- Automatyzacja w dystrybucji na rynku krajowym
10:05
Q&A session
10:15
Ludzie w magazynach i w supply chain – jak ich rekrutować, rozwijać i motywować
Rozalia Wojciechowska, Ekspert Supply Chain
10:40
Q&A session
10:50
Przerwa na kawę i rozmowy kuluarowe
11:10
Optymalni pracownicy w optymalnym łańcuchu dostaw
Jarosław Lipczyński, b. Dyrektor ds. Łańcucha Dostaw
11:35
Q&A session
11:45
Jak ugryźć milion dolarów w Bezpiecznym Łańcuchu Lotniczym – oczami praktyków | DB SCHENKER & POLPHARMA
Agata Polaszewska, Kierownik Działu Transportu i Odpraw Celnych, GRUPA POLPHARMA POLSKA
Norbert Pająk, Kierownik Rozwoju VM Healthcare w Biznesie Lotniczym, Pełnomocnik GDP, DB SCHENKER
- analiza ryzyk i kosztów ukrytych
- bezpieczeństwo w łańcuchu dostaw
12:10
Q&A session
12:20
Efektywny system planowania – jak efektywnie wykorzystać informację z supply chain
case study: LEK
Tomasz Marchewa, Head SCM, Novartis Technical Operations, Platform Solids Europe, LEK
- W jakim horyzoncie czasowym należy planować, aby maksymalizować satysfakcję klienta i minimalizować koszty
- Jakie zasoby organizacji planować i przy użyciu jakich narzędzi
12:45
Q&A session
12:55
LUNCH
13:55
DTP jako rozwiązanie służące do efektywnej dywersyfikacji dystrybucji farmaceutycznej
case study: SALVEO
Rafał Olejok, National Distribution Manager, SALVEO
- Benchmark do powszechnie obowiązującego modelu
- Szanse / zagrożenia przy wdrożeniu DTP
- Doświadczenia praktyczne przy wdrożeniu DTP z udziałem zewnętrznego operatora logistycznego
14:20
Q&A session
14:30
Wpływ serializacji na rynek farmaceutyczny – doświadczenia po wprowadzeniu dyrektywy fałszywkowej
Michał Kaczmarski, Prezes, KRAJOWA ORGANIZACJA WERYFIKACJI AUTENTYCZNOSCI LEKÓW „KOWAL”
14:55
Q&A session
15:05
Dyskusja na podsumowanie konferencji:
Co dziś decyduje o sukcesie w dystrybucji i supply chain – Jak dziś budować przewagę konkurencyjną w tym obszarze?
15:20
Zakończenie Konferencji
DZIEŃ 1 - 15 października
People, Field Force Motivation & Leadership Development
Moderator sesji: Magdalena Teterko-Walczak, Emotellerka®, Ekspert Branży Farmaceutycznej Efektywny zespół zarządzany przez prawdziwego lidera- jak znaleźć, utrzymać, rozpalić i rozkochać najlepszych
Sesja rozpoczyna się po sesji plenarnej
EFEKTYWNY LIDERSHIP W PRAKTYCE- JAK PRZEWODZIĆ NAJLEPSZYMI LUDŹMI
13:50
An effective team managed by a real leader – how to find, maintain, ignite and engage the best people
case study: MERCK
Selen Zeydanli Bisson, General Manager Biopharma Poland and Baltics Cluster Managing Director, MERCK
14:15
Q&A session
14:20
Jak efektywnie przyciągnąć najlepszych pracowników i motywować ich nieustannie, gdy już u nas są
case study: ALLERGAN
Jolanta Dilling-Nowińska, Prezes Zarządu, ALLERGAN
- Dotrzyj w innowacyjny sposób! Nowe media. Jak efektywnie wykorzystać digital w rekrutacji
- Rozpieść ich, ale nie rozpuść!- Wellbeing w branży farmaceutycznej
- Postaw na rozwój- oczekiwana ścieżka kariery
14:45
Q&A session
14:50
Dyskusja panelowa:
Niepokorne talenty i liderzy przyszłości – jak ich rozpoznać, pozyskać i utrzymać w organizacji?
Moderator: Monika Kaźmierczak, Manager Healthcare & Life Sciences, MICHAEL PAGE
Maciej Chmielowski, Managing Director, FRESENIUS KABI
Marzena Sosnowska, Project Lead Poland & Baltic, CELGENE
Jerzy Skopiński, Business Unit Director Uro/Oncology, IPSEN
Maksymilian Świniarski, Business Unit Director, CVRM, ASTRAZENECA PHARMA
15:15
Efektywna komunikacja pionowa i pozioma w organizacji
case study: FRESENIUS KABI
Maciej Chmielowski, Managing Director, FRESENIUS KABI
15:40
Q&A session
15:45
Przerwa na kawę
PEOPLE MOTIVATION & FIELD FORCE EXCELLENCE- POSTAW NA LUDZI!
16:00
Efektywne zarządzanie wielopokoleniowoscią i millenialsami, którzy „są zupełnie inni, niż poprzednie pokolenia, inaczej ich trzeba motywować, inaczej z nimi rozmawiać”
case study: ASTRAZENECA PHARMA
Maksymilian Świniarski, Business Unit Director, CVRM, ASTRAZENECA PHARMA
16:25
Q&A session
16:30
Jak w świecie ,,czarnych łabędzi” napędzać zespół do skutecznych działań? Co uczynić by 1+1 >2
case study: SERVIER
Maciej Lejcuś, Dyrektor Działu Sprzedaży i Handlowego, SERVIER
- Synergia działania
- Empowerment
- Zaufanie i kultura firmy
16:55
Q&A session
17:00
Przerwa na kawę i na wybór warsztatu
18:15
Zakończenie części merytorycznej Forum
18:20
Pharma Party- zapraszamy na koktajl!
21:30
Zakończenie pierwszego dnia Forum
DZIEŃ 2 - 16 października
08:30
Rejestracja i poranna kawa
09:00
Rozpoczęcie drugiego dnia oraz krótkie podsumowanie
PEOPLE MOTIVATION & FIELD FORCE EXCELLENCE - POSTAW NA LUDZI!
09:10
Inspiracja: Motywowanie w kolorze turkusu
Marek Wzorek, CEO & Founder, ECOCOACH
09:35
Q&A session
09:45
Nowy typ lidershipu dla pharma, jako odpowiedź na wyzwanie efektywności 4.0.
Magdalena Teterko-Walczak, Business Influencerka rynku farmaceutycznego. Emotellerka®
10:10
Q&A session
10:20
Jak w dzisiejszym pędzie do bycia naj…, nie zagubić tego co najważniejsze: znaczenie wartości w budowaniu Zespołu
case study: CELGENE
Marzena Sosnowska, Project Lead Poland & Baltic, CELGENE
10:45
Q&A session
10:55
Przerwa na kawę i rozmowy kuluarowe
11:15
Odporność psychiczna pracownika – zatrudniać odpornych, czy rozwijać odporność psychiczną pracowników?
Anna Pfejfer-Buczek, Managing Partner, TRANSITION GROUP
11:40
Q&A session
11:50
DYSKUSJA PANELOWA:
Nowy typ przedstawiciela na miarę XXI wieku – czyli kto?
Moderator sesji: Magdalena Teterko-Walczak, Business Influencerka rynku farmaceutycznego. Emotellerka®
Jarosław Kossakowski, Sales Manager, Medication Delivery, BAXTER
Ewa Lange, Ekspert Branży Farmaceutycznej
Tomasz Radaczyński, Hospital Speciality, Business Unit Lead, MSD
Małgorzata Wanke, National Sales Manager, BOEHRINGER-INGELHEIM
12:20
Motywacja czy raczej Zaangażowanie?
case study: BOEHRINGER INGELHEIM
Małgorzata Wanke, National Sales Manager, BOEHRINGER-INGELHEIM
12:45
Q&A session
12:55
LUNCH
13:55
Efektywny KAM
case study: MSD
Tomasz Radaczyński, Hospital Speciality, Business Unit Lead, MSD
14:20
Q&A session
14:30
Przedstawiciel XXI wieku. Jak motywować? Jak rozwijać?
case study: Eli Lilly
Magdalena Stachowicz, National Field Force Director, ELI LILLY
14:55
Q&A session
15:05
Dyskusja Uczestników na podsumowanie Konferencji: Co zrobić by pracownik był zmotywowany, efektywny i …szczęśliwy, tak by pozostał z nami na długi czas
15:20
Zakończenie Konferencji
Warsztaty to okazja do zdobycia jeszcze większej porcji praktycznej wiedzy w nieformalnej atmosferze i w bardziej kameralnym gronie. Ilość miejsc w poszczególnych grupach jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Do wyboru następujące grupy warsztatowe:
1. Jak wybrać dobrą markę i uniknąć sporu?
Marta Koremba – Partner w zespole IP kancelarii Bird & Bird
Katarzyna Bieliszczuk – Senior Associate w zespole IP kancelarii Bird & Bird
# Daleko od INN, czyli marka nie może być nazwą rodzajową
# Daleko od konkurencji, czyli marka nie może wprowadzać w błąd
# Daleko od sądu, czyli jak unikać i rozwiązywać spory
2. Proponowane zmiany w ustawie o refundacji na przestrzeni kilku kadencji Resortu Zdrowia
Katarzyna Rumiancew, Paralegal, DOMAŃSKI ZAKRZEWSKI PALINKA
Katarzyna Pałka, Associate, DOMAŃSKI ZAKRZEWSKI PALINKA
# Analiza projektów nowelizacji i propozycji z lat 2016-2019 r.
# Ewolucja kierunków i obszarów zmian w kontekście obowiązujących przepisów
# Potencjalny wpływ na rynek w przypadku wejścia w życie zmian
3. Beyond the pill – ile to kosztuje? Jak poszerzyć portfolio o medical devices
Rafał Samborski, Prezes Zarządu, CONSONANCE
# Strategie pozwalające na poszerzenie portfolio firmy farmaceutycznej o obszar medical devices (zarówno hardware, jak i software)
# Nie zabraknie twardych liczb zarówno z obszaru budżetu, jak i kalendarza
# Bez zbędnego owijania w bawełnę przedstawimy również ryzyka regulacyjne i kliniczne
4. Zarządzaj energią, a nie czasem
Katarzyna Perłowska, Associate Coach & Facilitator, CENTER FOR CREATIVE LEADERSHP, Team Coach, Facilitator, Relationship Coach, TIPPING POINT
# Gdy wymagania życia codziennego rosną, wiele z nas dostosowuje się do nich – pracujemy dłużej, żyjemy intensywniej. Nieuchronnie nasze zapasy energii się wypalają. Jak dbać o te najbardziej kosztowne dla człowieka i dla pracownika zasoby?
# Źródło energii dzięki której jesteśmy w stanie pracować można odnawiać dbając o własne zasoby energetyczne. Jak je zwiększać na co dzień, a nie tylko w czasie corocznego urlopu? Jak pracować szybciej i lepiej?
# W czasie warsztatów będziemy szukać rozwiązań w czterech źródłach – ciele, emocjach, umyśle i duszy.