Relacja edycji 2020

Sytuacja związana z pandemią wymusiła również na nas konieczność przeformułowania forum „Pharma Planet360”, tak świetnie przyjętego w roku 2019 przez firmy farmaceutyczne i medyczne. Nie lada wyzwaniem było powtórzenie sukcesu stacjonarnego spotkania, które przez dwa dni w sposób wnikliwy i obszerny prezentowało najciekawsze rozwiązania i strategie sektora oraz dawało unikatową możliwość zebrania w jednym miejscu wszystkich uczestników rynku. Tym bardziej cieszy nas pozytywny odbiór i ogromne zainteresowanie w branży II edycją tego wydarzenia, która w 100% online, odbyła się w dniach 4-5 listopada 2020. Nieprzypadkowo wypada zaakcentować fakt znakomitej frekwencji w tym roku: ponad 300 uczestników i ponad 100 prelegentów zdalnie przyjęło nasze zaproszenie. 

W formule online uczestnicy mogli korzystać z: sesji plenarnej „Nowe Horyzonty Rynku Healthcare”, trzech sesji równoległych w pierwszym dniu spotkania oraz trzech kolejnych bloków tematycznych w drugim dniu. Niewątpliwie dawało to możliwość „bycia na każdej sesji” i wyboru najbardziej interesujących wystąpień. A tych nie brakowało.

Jednym z pierwszych było wystąpienie Wiceministra Zdrowia, Podsekretarza Stanu Pana Macieja Miłkowskiego, który podzielił się spostrzeżeniami ekspertów na temat kondycji i prognoz rynku farmaceutycznego i całego sektora związanego z ochroną zdrowia w Polsce. Szereg pytań kierowanych do przedstawiciela regulatora nie pozostał bez odpowiedzi. Kolejne wystąpienia w tej części forum omawiały strategie adaptacji do cyfrowej transformacji i zwinności w obliczu cyfrowego przyspieszenia (Główny Partner Forum portal Medonet). Uzupełnieniem sesji było wystąpienie lidera rozwiązań biznesowych i oprogramowania firmy Microsoft, która była jednym z partnerów forum. Moderatorami części plenarnej byli eksperci z Pharmaceutical Consulting: Artur Schab i Tomasz Barałkiewicz. Wśród dyskutantów tej części pojawili się między innymi: Dr hab. Katarzyna Kolasa (ALK Health Economics, Akademia Leona Koźmińskiego), Krzysztof Łanda (Medinvest Scanner, wcześniej Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia), Irena Rej (Prezes, Izba Gospodarcza „Farmacja Polska”), Krzysztof Kopeć (Prezes, PZPPF) i Arkadiusz Grądkowski (Dyrektor Generalny, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Wyrobów Medycznych „POLMED”).

Po lunchu Forum podzieliło się na trzy segmenty:

„Strategies, Governmental Affairs & Legal Regulations”

„Digital Chances, Sales
& Marketing Omni-Challenge”

„Distribution
& Supply Chain Excellence”

Szczególne zainteresowanie w sesji „Strategies, Governmental Affairs & Legal Regulations” wzbudziła dyskusja na temat „Aktualne wyzwania krajowego ekosystemu zdrowia: redefinicja form organizacji i finansowania systemu opieki zdrowotnej oczami ekspertów i rola przemysłu farmaceutycznego”. Dotyczyła ona prezentacji założeń polityki lekowej państwa w dobie pandemii, wskazania kluczowych wyzwań i decyzji w zakresie refundacji leków; osobno punktowała luki legislacyjne i bariery prawne, które uwypuklił „korona-kryzys”. W dyskusji udział wzięli przedstawiciele takich firm jak Bayer, MSD Polska, GE Healthcare oraz Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka. Na szczególną uwagę zasłużyły także tematy: „Finansowanie różnych terapii, przykłady inicjatyw i pomysły zmian” (Nutricia Polska) prezentujący uwarunkowania farmaekonomiki i trafnie opisujący relacje pomiędzy różnymi uczestnikami rynku oraz  „To better respond to the needs of Patients and ensure their safety” (wystąpienie Pani Nienke Feenstry General Manager Takeda), które było podsumowaniem i prezentacją misji firmy w tym kierunku.

Sesją, która przez całe dwa dni Forum cieszyła się największym zainteresowaniem była część „Digital Chances, Sales & Marketing Omni-Challenge”. Podczas niej skoncentrowaliśmy się na case studies firm farmaceutycznych implementujących w swoje działania marketingowe i sprzedażowe niestandardowe rozwiązania. W ramach tej sesji w I dniu spotkania dyskutowano o psychologicznych uwarunkowaniach cyfrowej zmiany (dyskusja panelowa „Mindset transformation – normalizacja i przezwyciężanie barier w adaptacji rozwiązań cyfrowych. Cyfrowe przyspieszenie a kwestia nabywania nowych kompetencji w marketingu i sprzedaży w sektorze pharma & medical”). Kolejne prezentacje dotyczyły między innymi klientocentrycznej strategii sprzedażowej bazującej na danych o klientach (Reckitt Benckiser); strategiach komunikacji zdalnej w segmencie aptecznym (NEKK) czy budowaniu relacji z wykorzystaniem elektronicznej drogi kontaktu równie skutecznej jak tradycyjny model face-to-face (Sanofi Aventis)

Trzecią, równie obleganą sesją I dnia Forum była ta dedykowana ekspertom odpowiedzialnym za efektywność łańcucha dostaw. Największą popularnością cieszyły się dyskusje ekspertów: „Modele zwinności farmaceutycznego łańcucha dostaw w obliczu zmian rynkowych” oraz „Jak pandemia zweryfikowała nasze plany i jaki miała wpływ na nasze firmy? Jakie rozwiązania sprawdziły się w nowej rzeczywistości?” Sesja ta zgromadziła liderów rynku i wspierających ich firm oferujących zaawansowane rozwiązania stosowane w logistyce i dystrybucji: Paul Hartmann, Kuehne+Nagel, Salveo Pharma, PZPHF, Adamed.

W drugim dniu wydarzenia od samego rana słuchacze mogli przełączać się pomiędzy trzema blokami:

„Digital Chances, Sales
& Marketing Omni-Challenge”

„Distribution
& Supply Chain Excellence”

„People & Sales Force Effectiveness & Development”

Kontynuując prezentację działań digitalowych w Healthcare sesja „Digital Chances, Sales & Marketing Omni-Challenge” skupiła się na pokazaniu konkretnych działań wypracowanych już w ostatnich miesiącach na gruncie wiodących na rynku firm: współpracy w rozwijaniu innowacji digitalowych wspierających komunikację marketingową w marketingu produktów farmaceutycznych (USP Zdrowie/Consonance); rozwoju aplikacji pod kątem podejścia patient centricity (Mylan) czy wykorzystaniu metodologii agile we wsparciu transformacji cyfrową w firmie (Roche Polska).Formułę II dnia tej części wzbogacił Hyde Park – czyli Giełda innowacji pokazująca szereg polskich start upów med-techowych realnie wspierających pacjentów na co dzień, a teraz w dobie pandemii zapewniających bezpieczeństwo diagnostyki i terapii. Zaprezentowano rozwiązania Stethome®, Higo, Cardiomatics i platformę telemedyczną Telemedi.co. Praktyczne przykłady działań promocyjnych w różnych segmentach rynku przedstawili liderzy: Teva Pharmaceuticals Polska, Adamed Pharma, NeucaJohnson & Johnson, natomiast dzień zakończyła dyskusja na temat wykorzystania w strategii komercyjnej komplementarnego kanału e-commerce.

Również dyskusje panelowe zdominowały II dzień w bloku „Distribution & Supply Chain Excellence”. Rozmawialiśmy o wpływie COVID-19 na dostępność leków w Polsce oraz o potrzebie uniezależnienia rynku farmaceutycznego od zewnętrznych łańcuchów dostaw. Zaprezentowano przykłady elastycznych praktyk w projektowaniu usług transportowych a także integrację z partnerami zewnętrznymi z wykorzystaniem cyfrowej transformacji. 

Z punktu widzenia dyrektorów sprzedaży, liderów field force, ekspertów analityki sił sprzedaży, a także osób odpowiedzialnych za politykę personalną w firmach farmaceutycznych i medycznych sesja „People & Field Force Effectiveness & Development” okazała się zbiorem niezwykle cennych wskazówek. Wystąpienia w tej sesji pokazały, jak ważne jest świadome prowadzenie biznesu i myślenie o strategii na pierwszym miejscu stawiającej ludzi jako najcenniejszy zasób organizacji.

Platforma Hopin, na której w tym roku odbyło się wydarzenie, umożliwiła rozmowy 1:1 – tak pożądane przez partnerów biznesowych, chcących podczas forum nawiązać bliższe relacje z uczestniczącymi, a także precyzyjnie dotrzeć do nich z dedykowaną ofertą. Strefa Expo kusiła atrakcyjną ofertą b2b, co warto podkreślić, jest w obecnej sytuacji wartością dodaną do spotkań oferujących jedynie aktualizację wiedzy w wybranych obszarach.

Podsumowując, tegoroczne II Forum „Pharma Planet” w liczbach to: 2 intensywne dni , 7 sesji tematycznych (w tym sesja plenarna z wystąpieniem Ministerstwa Zdrowia), prawie 50 praktycznych case studies, 13 dyskusji panelowych, 108 prelegentów, 15 partnerów merytorycznych, 21 patronów medialnych i ponad 300 uczestników.   

Dziękujemy wszystkim zaangażowanym w ten projekt i do zobaczenia podczas III edycji Forum „Pharma PLanet360” – miejmy nadzieję, już w tradycyjnej formie. Na te trudne czasy niech przyświeca nam hasło przewodnie ukute na potrzeby tegorocznej edycji Forum: Be agile. Be prepared. Be winning! Do zobaczenia za rok!

Mariusz Szędzioł 

Senior Sales Account Manager

Anna Banaś

Dyrektor Zarządzający

 oraz zespół brave

Kinga Adamczyk

Kierownik ds. Ekonomiki Zdrowia

Teva Pharmaceuticals Polska

„II Forum ‘Pharma PLanet” to wydarzenie godne polecenia wszystkim uczestnikom branży farmaceutycznej. Podczas wydarzenia zostały poruszone aktualne problemy branży oraz ciekawe rozwiązania na przyszłość”.

„Bardzo merytoryczna konferencja, odwołująca się do aktualnych tematów branży farmaceutycznej i zmieniającego się, wymagającego otoczenia. Doceniam w szczególności praktyczne aspekty i case studies, którymi dzielili się wykładowcy. Można było się zainspirować i wrócić z garścią pomysłów do wdrożenia czy usprawnienia w swoich działaniach. Sama miałam swój debiut jako prelegent na tym wydarzeniu i uważam, że konferencja jest warta polecenia. Na pewno spełniła moje oczekiwania”.

Agnieszka Budzyńska

Multichannel Senior Product Manager

GSK

Ewelina Kołodziej-Roman

Pharma Business Development Manager

Sodexo

„Konferencja „Pharma PLanet” była świetnym miejscem z dwóch poziomów, dla nas ludzi z biznesu, pokazała perspektywy rozwoju zmian i po prostu, jak sobie radzić i poradzić w tych nietypowych czasach, dwa, dla mnie jako osoby prywatnej, pacjenta – zastrzyk wiedzy ile się dzieje w kwestii usprawnień dążących do jak najlepszej obsługi pacjenta a docelowo poradzenia sobie z pandemią”.

„W dobie „digital revolution”, możliwość wymiany doświadczeń przedstawicieli sektora medycznego, farmaceutycznego i technologicznego jest szczególnie istotna. Konferencja Pharma PLanet to wartościowe źródło wiedzy i know-how w wyjątkowych czasach cyfrowej transformacji”.

Wojciech Bieronski

Product Innovation Manager

Consonance

Sebastian Schubert

Head of Market Access

Bayer

„Pharma PLanet 360 – konferencja godna polecenia. Wielu ekspertów reprezentujących szeroki zakres ekspertyzy z branży farmaceutycznej. Każdy znajdzie coś interesującego dla siebie”.

„Dziękujemy za zaproszenie na konferencję. Była ona moim zdaniem wzorowo przygotowana i jak najbardziej polecilibyśmy ją innym”.

Łukasz Jatta

Senior Principal/Partner

Miebach Consulting

Ewa Lange

Niezależny Ekspert

Jak zawsze jestem pod wrażeniem super organizacji – szczególnie w tak trudnym czasie, doboru prelegentów – wybitni managerowie i specjaliści z branży farmaceutycznej i nie tylko, oraz przydatnej merytorycznej wiedzy i dyskusji. Dla mnie najcenniejsze były informacje na temat tych ostatnich miesięcy – jak na różnych szczeblach i poziomach radziliśmy sobie z motywacja, sprzedażą, dotarciem do naszych klientów. Świetne sesje na temat rozwoju digital – dużo ciekawej wiedzy i pomysłów do wdrożenia. Na koniec super wykłady na temat motywacji i pracy z ludźmi – jak ich zaangażować. Było super i bardzo owocnie! Dziękuję”.

„Forum „Pharma PLanet” jest wyjątkowym na rynku wydarzeniem, jednoczącym praktyków biznesu farmaceutycznego, pozwalającym na wymianę opinii, wiedzy i networking. Wydarzenie było świetnie zaplanowane i zorganizowane od strony technicznej, co pozwalało na uczestnictwo w różnych ścieżkach tematycznych i na dobór najbardziej interesujących uczestnika zagadnień. Moderatorzy prowadzili spotkania w sposób utrzymujący uwagę i zaangażowanie. Jedno z lepszych spotkań online, w których w ostatnim czasie miałam przyjemność brać udział”.

Marta Pogorzelska

HR Manager

Boehringer-Ingelheim Polska

Alicja Machnio

Multichannel Marketing Manager

Sanofi

„Jest to pierwsza edycja forum Pharma PLanet 360, w której uczestniczyłam.Dużą wartością dla mnie było poznanie najlepszych praktyk komunikacji multi- i omnichannel, które wprowadzane są w branży.Zaprezentowano wiele ciekawych, innowacyjnych kampanii oraz przykładów projektów dostosowanych do nowych, pandemicznych realiów.Tego typu spotkania są tym bardziej cenne, kiedy możemy zobaczyć kampanie, których efektywność została zmierzona, a wyniki tych pomiarów przekładały się na modyfikację dalszych działań. Tak było i tym razem. Wydarzenie było inspirujące”.

„Forum Pharma PLanet 360 to cenna platforma dla wymiany doświadczeń, poszerzania horyzontów i nauki. Bez względu ma sposób dotarcia, to prawdziwe branżowe forum umożliwiające efektywną interakcję. Tegoroczna edycja online, kapitalnie wpisała się w wyjątkowe potrzeby i możliwości podyktowane pandemią”.

Magdalena Stachowicz

National Field Force Director Poland

Eli Lilly Polska

Marek Słowiński 

Sales Force Effectiveness Lead for CEE

MSD Polska

„Pharma PLanet 360 jest doskonałą okazją do refleksji i zderzenia swoich obserwacji i pomysłów z innymi profesjonalistami z rynku farmaceutycznego. Brave Conferences dbają o to, aby każda sesja i panel pozwoliły uczestnikom na jak najlepszą wymianę wiedzy i spostrzeżeń. Gorąco zachęcam wszystkich do udziału, bo w dzisiejszym szybkim i zwinnym świecie bardziej niż kiedykolwiek warto wymieniać się wiedzą.” 

„Świetna organizacja całej konferencji w trybie online, bardzo dobrze dobrana tematyka do bieżącej sytuacji i szeroki wachlarz zaproszonych gości, dzięki którym mogliśmy poznać różne opinie w interesujących nas obecnie tematach”.

Aneta Wawrzyniak

Sales Manager Contract Logistic

KUEHNE+NAGEL

Aleksandra Rosochacka

Head of Business Excellence

ZENTIVA POLSKA

„Forum Pharma PLanet jest jedną z bardzo istotnych płaszczyzn wymiany informacji, konstruktywnych dyskusji i czerpania wiedzy tak potrzebnej w czasach zabiegania i naturalnej tendencji do ukierunkowywania myślenia w sposób właściwy dla konkretnej organizacji. Przestrzeń, jaką daje spotkanie do otworzenia się na odmienne patrzenie na rzeczywistość, rozpatrywania jej przez pryzmat doświadczeń innych jest szczególnie cenna w czasach tak nieoczekiwanych zmian, z którymi teraz się mierzymy. Jej format wzbogacany o odpowiedni wsad merytoryczny i interaktywność stanowią bardzo dobry kierunek rozwoju tego typu spotkań na przyszłość.

„Polecam Forum Pharma PLanet. Miałem możliwość podczas panelu do dyskusji z osobami, z którymi na co dzień konkurujemy. Jednak na takich wydarzeniach odkładamy to na bok i swobodnie rozmawiamy, wymieniamy się opiniami, pomysłami i nawzajem się inspirujemy. Formuła wirtualna, na pewno ma swoją specyfikę i niedogodności. Jednak z drugiej strony daje możliwość wzięcia udziału z dowolnego miejsca, co znacząco zwiększa potencjalne grono odbiorców i osób do dyskusji. Obyśmy w przyszłym roku spotkali się już „na żywo”.

Bartosz Piotrowski

Head of e-Commerce

DR MAX

Partnerzy edycji 2020

Główny partner
Partner Sesji Głównej
Partner Sesji tematycznej
STRATEGIES, GOVERNMENTAL AFFAIRS & LEGAL REGULATIONS
Partner Sesji tematycznej:
DIGITAL CHANCES, SALES & MARKETING OMNI-CHALLENGE
Partner Sesji tematycznej:
DISTRIBUTION & SUPPLY CHAIN EXCELLENCE
Partner Sesji tematycznej
PEOPLE & FIELD FORCE DEVELOPMENT & EFFECTIVENESS
Partner
Partnerzy medialni